5 naturalnych antybiotyków wspomagających odporność

Zamiast sięgać po środki z apteki, sprawdź, jak możesz wzmocnić odporność organizmu włączając do codziennej diety tylko 5 produktów.

Naturalne antybiotyki, podobnie jak te kupowane w aptekach, niszczą bakterie, grzyby i pierwotniaki. W przeciwieństwie do syntetycznych produktów nie niszczą naturalnej flory bakteryjnej, która ma kluczowe znaczenie dla naszej odporności. Możemy je stosować przez dowolny okres czasu nie martwiąc się o to, że nasz organizm się na nie uodporni.

Probiotyczna  żywność

Gdy tylko nastaną pierwsze chłody, sięgaj po fermentowane produkty mleczne np. jogurt, kefir, zsiadłe mleko. Jeśli masz taką możliwość wybieraj żywność z dobrego domowego wiejskiego źródła, ponieważ proces pasteryzacji niszczy dobroczynne drobnoustroje. Zima to czas, gdy na naszych stołach powinna pojawić się kapusta kiszona. Możesz ją traktować jako dodatek do surówek. Sięgnij też po ogórki kiszone, kiszone buraki, zakwas buraczany, naturalny ocet jabłkowy najlepiej ekologiczny lub domowej roboty z własnych jabłek. 

Siemię lniane

Siemię lniane to źródło kwasów tłuszczowych omega-3 oraz dwóch frakcji błonnika – rozpuszczalnej i nierozpuszczalnej, które wspomoże jelita. Usprawni pasaż jelitowy oraz pomoże zasiedlić jelita dobrymi drobnoustrojami, które będą chronić nas przed chorobami.

Jajka

Źródła siarki i cholesterolu oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Zawierają cholesterol: kluczową i substancję niezbędną do życia. Jajko ma w sobie cenne fosfolipidy, głównie lecytynę. Jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Jajko zawiera też pełen komplet aminokwasow wchodzących w sklad jego białek, które są niezbędne dla budowy komórek ludzkiego organizmu. Mowi się , ze są to białka wzrocowe, gdyż białka jaja są zbliżone do tych występujących w organizmie człowieka.

Czosnek

Czosnek leczy infekcje i przeziębienia. Zawiera siarkę, wiele witamin oraz allicynę – naturalny składnik o działaniu przeciwbakteryjnym oraz skordyninę A i B. Jest źródłem prowitaminy A, Wit C, PP, witamin B, szereg pierwiastków i minerałów m In. Zawiera też wapń, potas, magnez, żelazo miedź, nikiel, kobalt, selen, german i chrom, które są bombą wzmacniającą organizm.

Kasza jaglana

Bogate źródło witamin z grupy B, błonnika, żelaza, witaminy PP, fosforu, wapnia. Usuwa nadmiar wilgoci z organizmu, wiec dobrze sprawdzi się w nawracających stanach zapalnych górnych dróg oddechowych, katarze czy podczas przeziębieniq. Kasza jaglana dobrze odśluzowuje organizm, a więc pomaga z natarczywym kaszlem czy katarem.

Polecamy przepis na jesienny pudding jaglany a’la szarlotka oraz inne przepisy na jesienne śniadania, które znajdziesz w naszej aplikacji żywieniowej >>>

05. października 2017 r.
Zamknij menu