To dodatek, w który obfituje współczesna dieta (szczególnie ta przetworzona). Dodatek bardzo wredny, bo uzależniający. Gdy wpadnie się w błędne koło uzależnienia od cukru, niełatwo jest się z niego wyzwolić: wszystkie spożywane potrawy nie będące odpowiednio słodkie, po prostu człowiekowi nie smakują, wydając się jałowe i pozbawione smaku.
Producenci z branży przemysłu spożywczego doskonale o tym wiedzą i dlatego bezlitośnie szprycują produkowaną przez siebie „żywność” właśnie cukrem.
Czym możemy zastąpić cukier by zminimalizować jego podaż w naszej diecie ? 
Oto kilka przykładów:
MIÓD - Człowiek używa miodu od wielu tysięcy lat. Starożytni Grecy używali miodu, gdyż wierzyli, że zapewnia im siłę, zdrowie i długowieczność. Najnowsze badania naukowców również potwierdzają ogromne wartości odżywcze miodu, który charakteryzuje się wysoką aktywnością antybiotyczną. Hamuje rozwój bakterii grzybów, wirusów, pierwotniaków i paciorkowców. Miód jest jedyną substancją słodzącą, która usuwa złogi tłuszczowe z układu krążenia.
KSYLITOL - słodzik pochodzenia naturalnego pozyskiwany z kory brzozy.
Jest równie słodki jak cukier, a dostarcza organizmowi o 40% mniej kalorii, przy czym zmniejsza łaknienie na słodycze. Jest polecany przy osteoporozie, ponieważ ułatwia w organizmie mineralizację (przyswajanie wapnia przez kości).
SYROP KLONOWY - Syrop o gęstej konsystencji i jasnobrunatnym kolorze zawiera dużo cukru oraz sole mineralne, jak wapń, magnez, potas, fosfor i mangan. Zawiera również witaminy z grupy B, niacynę, biotynę oraz kwas foliowy. Warto podkreślić, że syrop klonowy jest mniej kaloryczny niż biały cukier i miód.
STEWIA - Jest bardzo słodka (150-300 razy słodsza od cukru) i praktycznie bezkaloryczna. Zawiera witaminy z grupy B i wit.C oraz cenne minerały: magnez, chrom, wapń, potas, cynk, żelazo, selen, a także tłuszcze i białka. W medycynie naturalnej jest używana jako środek wzmacniający, moczopędny i bakteriobójczy. 
SUSZONE OWOCE- Rodzynki, daktyle, figi, morele, śliwki, krążki z jabłek – suszone owoce są naturalnie słodkie. Poza licznymi minerałami i witaminami zawierają również błonnik. Do wypieków zamiast cukru można dodawać suszone owoce.
CHCIEĆ TO MÓC !!

09. lutego 2016 r.
Zamknij menu