JAK WAŻNA JEST WODA ?

Przed nami upalny okres roku. To dobra okazja, aby przypomnieć sobie, jak ważna jest woda. Pomimo jej cudownych właściwości zbyt często o niej zapominamy. 

 

Codziennie należy wypijać około dwóch litrów płynów w regularnych odstępach czasu. Ze względu na wysokie temperatury organizm potrzebuje ochłodzenia i płynów. Dlatego latem należy pić o pół litra wody dziennie więcej.

Uprawnianie sportu odpowiednio zwiększa zapotrzebowanie na napoje. 

Należy pić regularnie - pragnienie odczuwamy zwykle dopiero wtedy, gdy organizm utracił 0,5-1 l wody. Nie należy więc czekać na to, aż poczujemy, że musimy się napić. 

Woda nie tylko gasi pragnienie: naukowcy stwierdzili również, że woda pomaga schudnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę, ponieważ aktywizuje przemianę materii. Naukowcy uzasadniają odchudzający wpływ wody faktem, że nie zawierając kalorii, wypełnia żołądek, co sprawia, że automatycznie mniej jemy.

Dlatego szklanka wody przed posiłkiem hamuje apetyt. Woda pomaga też na głód pomiędzy posiłkami: w tym celu wypij 1-2 szklanki – woda w naturalny sposób reguluje przyjmowanie pokarmów. 

Osoby, które zgodnie z naszymi radami wypijają dziennie co najmniej 2 litry wody, spalają dodatkowo 100 kalorii każdego dnia.

 

Przedstawiamy 5 przykazań wodnych :

1. Pij wodę chłodną i niegazowaną - jest najszybciej wchłaniana przez Twój organizm

2. Przed treningiem postaraj się pić w małych dawkach - 250ml (szklanka) co 10-15 minut - nawodnisz swój organizm, jednak pamiętaj by 30 min przed treningiem nie przyjmować już żadnych płynów

3. W czasie treningu wypijaj ok. 0,5l/30 min

4. Po skończonym treningu nawodnij swój organizm

5. Pij wodę powoli, małymi łykami

6. Bilans wodny powinien być wyrównany czyli ilość wody wypitej powinien równać się ilości wody straconej

07. lipca 2016 r.
Zamknij menu