PORADA TRENERSKA

Agata radzi:

Na kondycję naszych pleców pracujemy przez całe życie od najmłodszych lat. Dlatego nie mylimy się, co i rusz podpowiadając naszym dzieciom: „nie garb się!”. Dobrze byłoby, gdybyśmy jeszcze same o tym pamiętały... Może w zachowaniu większej dbałości o kręgosłup pomoże nam informacja, że nieprawidłowa postawa nie tylko sprzyja skrzywieniom kręgosłupa, ale także brzydko wygląda! Wygięte w pałąk plecy i skulone ramiona nie dodają nam uroku i dodatkowo utrudniają koncentrację. Badania potwierdzają, że już samo ściągnięcie łopatek i pośladków, wysunięcie do przodu piersi i wciągnięcie brzucha poprawia dotlenienie organizmu, dzięki czemu znacznie łatwiej się skupić i trzymać nerwy na wodzy.

O zachowaniu prawidłowej postawy trzeba pamiętać cały czas – w trakcie pracy, jazdy samochodem, ćwicząc czy odpoczywając. 

 

Kilka praktycznych porad:

1. Niespiesznie wstawaj z łóżka. Najpierw przeciągnij się porządnie to przygotuje plecy do dalszego działania

2. Noś lekką torebkę. Im cięższa, tym większe ryzyko bólów pleców

3. Pracując przy biurku, zadbaj o dobre krzesło 

4. Rób przerwy. Jeśli pracujesz na siedząco, dobrze ci zrobi wykonanie kilku skłonów (co godzinę). Jeśli na stojąco, siadaj, kiedy tylko masz okazję 

5. Ćwicz !! Przy ćwiczeniach pamiętaj o prawidłowej technice i odpowiedniej sylwetce. Pamiętaj by mocno sciągnąć łopatki, napiąć brzuch i pośladki.

 

Warto zadbać o kręgosłup by służył nam na lata.

13. lipca 2016 r.
Zamknij menu