PORADA TRENERSKA : FLEXI-BAR – ZABAWA I ĆWICZENIA W JEDNYM

Zajęcia z Flexi-Bar to zabawa połączona z treningiem siłowym i wytrzymałościowym. Angażuje prawie całe ciało, pobudza przemianę materii, wzmacnia koncentrację, modeluje sylwetkę, leczy kręgosłup

Flexi-Bar to stupięćdziesięciocentymetrowy kijek z włókna węglowego z kauczukowym uchwytem pośrodku. Na jego końcach znajdują się ciężarki o zróżnicowanej wadze. Są one tak wyważone, by Flexi-Bar wywoływał wibrację 4,6 Herza.

     

  •  Udowodniono, że taka wibracja jest stymulująca dla mięśni, ale jednocześnie nie uszkadza stawów
  •  


Osoba ćwicząca, wprowadzając go w drganie, zmusza swój organizm do pokonywania powstałej w wyniku wibracji siły odśrodkowej. W tym celu muszą być aktywowane nawet najbardziej ukryte włókna mięśniowe. Podczas ćwiczeń pracują przede wszystkim mięśnie głębokie obręczy barkowej, głębokie i powierzchniowe prostowniki grzbietu, a także proste i skośne mięśnie brzucha oraz mięśnie dna miednicy.

Trening z Flexi-Barem możemy potraktować czysto rehabilitacyjnie, jako wzmocnienie mięśni głębokich. Ale oczywiście możemy pójść dalej i przeprowadzić trening bardziej sportowy, wzmacniający obręcz barkową, dodawać do Flexi-Baru różnego rodzaju inne ćwiczenia wzmacniające, na końcu zakładając 60-cio sekundową wibrację.

Ćwiczenia z tym przyrządem znacznie wzmacniają mięśnie tułowia, w krótkim czasie stabilizując kręgosłup, usprawniając postawę. Dzięki tym ćwiczeniom można zniwelować bóle kręgosłupa, a także problemy z krążkami międzykręgowymi. Wszystkie panie po porodzie, powinny sięgnąć po urządzenie Flexi-Bar, gdyż dzięki ćwiczeniom wzmocnią mięśnie miednicy. Trening z tym urządzeniem jest całkowicie bezpieczny. Odpowiednio ułożony, gwarantuje zdrowe ćwiczenia.

     

  • Nie można jednak pozwolić na ćwiczenia z Flexi-Barem osobom w jakichkolwiek stanach ostrych – czy to są choroby reumatyczne, czy ostre stany zapalne.
  •  


Flexi-Bar posiada liczne certyfikaty medyczne i między innymi jest polecany do rehabilitacji schorzeń kręgosłupa.

Opanowanie techniki zajmuje nieco czasu. Flexi-Bar może być użyty zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. To doskonały trening dla osób znużonych monotonnymi ćwiczeniami na siłowni, a chcących zachować ładną sylwetkę i nienaganną kondycję.

Z Flexi-Barem może ćwiczyć każdy, bez względu na stopień kondycji fizycznej. Trening zaczynamy od przypomnienia jak należy chwycić Flexi-Bar, ponieważ sam uchwyt wydaje się prosty, ale kilka podpowiedzi może pomóc każdemu, a przede wszystkim osobie, która jest pierwszy raz na zajęciach.

Trening z użyciem Flexi-Baru to wysiłek o charakterze nie tylko siłowym, ale i wytrzymałościowym. Pobudza przemianę materii i przyspiesza pracę serca. Poza tym poprawia równowagę, wzmacnia koncentrację, poprawia koordynację oraz modeluje ciało!!!

21. lutego 2017 r.
Zamknij menu