Wielkimi krokami zbliżają się święta Wielkiej Nocy. Na naszych stołach zagości pełno smakołyków, które nie do końca będą zdrowe i dietetyczne - dlatego mamy dla Was kilka porad jak przetrwać święta by nie stracić tego co do tej pory udało nam się osiągnąć. 

1. Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj każdy kęs.
2. Nie mów i nie śmiej się z pełnymi ustami.
3. Nie popijaj tłustych potraw zimnymi napojami.
4. Zanim zjesz deser, idz z rodziną na spacer. To miły i zdrowy sposób na spędzenie świątecznego czasu.
5. Nie łącz potraw słodkich i tłustych, gdyż prowadzi to do kłopotów trawiennych.
6. Do sałatek dodaj jogurt naturalny lub oliwę z oliwek zamiast majonezu.
7. Ryby upiecz lub ugotuj na parze zamiast smażenia na tłuszczu.
8. Zamiast kupować wędliny, upiecz mięso. Wędliny zawierają dużo niekorzystnych dla zdrowia azotanów i azotynów.
9. Przygotuj potrawy z drobiu np. z indyka zamiast wieprzowiny.
10. Do każdego posiłku podaj surówkę ze świeżych warzyw, ugotowane lub upieczone warzywa lub kiszonki, które poprawiają trawienie.
11. Aby uniknąć niestrawności postaraj się do tradycyjnych potraw włączyć błonnik.
12. Planując świąteczne potrawy pomyśl o przyprawach takich jak kminek czy majeranek, które wspomagają trawienie. 
13. Pij większą ilość wody, która usprawnia proces trawienia i zapobiega zaparciom.

23. marca 2016 r.
Zamknij menu