Porada trenerska od Agaty

Ergonomia pracy siedzącej:

Prawidłowa postawa ciała pozycji siedzącej jest bardzo ważna, gdyż pozwala uniknąć bólu pleców i szyi. Krzesło powinno być tak wygodne, z regulowaną wysokością, aby umożliwiało opieranie się i obracanie bez niepotrzebnego skręcania kręgosłupa. Miednica powinna być pochylona do przodu tak, aby kręgosłup miał naturalny kształt litery “S”. Biurko należy dopasować do wzrostu danej osoby.

8 zasad idealnej postawy ciała podczas pracy siedzącej:

1.      Postawa: głowa powinna być ustawiona w linii z barkami i pośladkami, plecy wyprostowane.

2.      Krzesło: wysokość powinna być tak dopasowana, aby uda były nieznacznie wyżej od kolan.

3.      Biurko: klawiatura powinna być na wysokości łokci i przedramion, a ramiona w pozycji poziomej do podłogi.

4.      Monitor: powinien znajdować się na wysokości oczu, oddalony na długość wyprostowanych rąk.

5.      Telefon: jeżeli osoba korzysta z telefonu, bardzo często powinno używać się go za pomocą słuchawek.

6.      Myszka: kąt nadgarstka powinien znajdować się w linii prostej z przedramieniem, należy unikać szybkich, powtarzających się ruchów.

7.      Pisanie: głowa i plecy powinny znajdować się w pozycji wyprostowanej. Można wykorzystać podstawkę pod notes, aby uniknąć pochylania się do przodu.

8.      Ruchy: poruszaj się regularnie:

a.       wstawanie i chodzenie;

b.      poruszanie nogami i rękami w pozycji siedzącej;

c.       rozciąganie.

19. czerwca 2017 r.
Zamknij menu