Dlaczego ważysz czasem o 2 kg więcej niż dnia poprzedniego?

ZAPEWNE NIE RAZ ZASTANAWIAŁAŚ SIĘ DLACZEGO CZASEM WAŻYSZ O 2-3 KILOGRAMY WIĘCEJ NIŻ POPRZEDNIEGO DNIA.

Czyżby zaledwie w ciągu kilkunastu godzin przybyło aż tyle tłuszczu?. To niemożliwe - winny to woda w organizmie. Warto przy tym pamiętać, że woda nieustannie krąży w naszym organizmie, a jej bilans u zdrowej osoby wynosi zero. Oznacza to, żwydalamy tyle wody, ile spożyjemy (z napojami i żywnością). Czasem jednak ten precyzyjny mechanizm szwankuje i gromadzimy zbyt dużo płynów w tkankach, stąd nieoczekiwany przyrost wagi.

Dlaczego? Przyczyn może być kilka:

 

       

    • Paradoksalnie zatrzymujemy sporo płynów, gdy ich nam brakuje. Dzieje się tak, kiedy pijemy mniej niż litr wody dziennie, oprócz kawy i mocnej herbaty. Organizm odkłada wówczas płyny w tkance podskórnej na czarną godzinę zabezpieczając się przed odwodnieniem. Stąd przyrosty wagi u osób dbających o linię, a zapominających o odpowiedniej ilości napojów w diecie.
    •  

 

 

     

  • Jedną z najczęstszych przyczyn zatrzymywania płynów w ciele jest nadmiar soli kuchennej w diecie. Problemem jest nie tylko nagminne dosalanie potraw na talerzu, ale również jedzenie wędlin, ryb wędzonych, kwaszonych i marynowanych warzyw, a także pieczywa, które zawierają dużo soli. Nie mówiąc o słonych przegryzkach: chipsy, paluszki, krakersy, orzeszki. Sól „wiąże” wodę w tkankach, zwiększając zarowno wagę, jak i ciśnienie krwi.
  •  

 

       

    • Opuchlizna i uczucie ciężkości wywołane nadmiernym gromadzeniem płynów może być skutkiem chwilowego zachwiania równowagi hormonalnej w organizmie. Na przykład nadmiernej aktywności estrogenów. To zaś prowadzi do powstawania:obrzęków,.uczucia pełności i rozpierania brzucha, napięcia i bolesności piersi.
    •  

 

RADY TRENEREK KLUBU MRS.SPORTY:

 

         

      • pij 6-8 szklanek wody dziennie zpobiegasz zatrzymywaniu wody
      • wypijaj rano na czczo szklenkę wody ciepłej z sokiem z połówki cytryny
      • sięgaj po napary ziołowe - np. z pokrzywy,
      • zrezygnuj z słonych przekąsek, sól i sód zawarty w soli zatrzymuje wodę
      • racz się moczopędnymi owocami: truskawkami, arbuzami, melonami, czereśniami.
      •  

 

07. stycznia 2017 r.
Zamknij menu