Zwiększ przemianę materii.

Mięśnie to tkanka w organiźmie człowieka spalająca tkankę tłuszczową. 

spotykamy się często ze stwierdzeniem "mam wolny" metabolizm, koleżanka zjada 2 x tyle co ja i nie tyje.." Jak zwiększyć przemianę materii?

     

  • aktywnośc fizyczna

  •  

Jest bardzo znaczącym czynnikiem, rzutującym na całkowitą przemianę materii. W zależności od stopnia aktywności fizycznej może stanowić od kilku do nawet kilkudziesięciu procent przemiany materii.

Mięśnie to jedyna tkanka w organizmie spalająca tłuszcz. Im więcej masy mięsni, tym więcej posiadamy "piecyków"- mitochondriów, potrafiących spalać tkankę tłuszczową. Mięśnie muszą być zaopatrywane w energię przez 24 godziny ponieważ muszą się regenerować i wzrastać. My musimy zadbać o to, aby tej energii im dostarczyć. 1kg mięsni zużywa ok 30. kalorii na dobę. Normalna przemiana może zostać wyraźnie zwiększona poprzez rozbudowę tkanki mięśniowej. 

W trakcie treningu funkcjonalnego udział aktywnych mięśni jest większy, a spalanie kalorii dodatkowo się zwiększa. Przeprowadzając ten trening zużywamy bardzo dużo energii. Poprzez zaangażowanie dużych partii mięśnowych zwiększamy tętno i zużywamy więcej tlenu. Podczas treningu na maszynach należy pracować intensywnie, aby doprowadzić do wzrostu tętna. W ten sposób nasze mitochondria mają tak dużo pracy co powoduje, iż  węglowodany i tłuszcze ulegają spalaniu.

     

  • regularne posiłki

  •  

Spróbuj zaplanować swój codzienny jadłospis w taki sposób, aby znalazło się w nim 3-5 posiłków w regularnych odstępach czasu. Nauczysz w ten sposób organizm, że nie musi zwalniać tempa metabolizmu i magazynować składników odżywczych na później. Efekt? Organizm stopniowo wyłączy tryb oszczędzania, na wypadek gdyby znowu przez pół dnia nie otrzymał pożywienia – nastąpi wyrównanie i przyspieszenie przemiany materii.

i nie zapomniaj o śniadaniu!

 

 

zdjęcie: <a href='http://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie/kobieta-szkolenia-ramiona_899283.htm'>Designed by Freepik</a>

11. marca 2017 r.
Zamknij menu