Bóle karku – porada od Tomka

Siedzący tryb pracy, długa jazda samochodem i zmiany zwyrodnieniowe to najczęstsze przyczyny bólu karku i szyi. W rozluźnieniu przeciążonych mięśni karku i zmniejszeniu bólu kręgosłupa pomocne są ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie szkieletowe.

Oto przykładowe ćwiczenia.

     

  • Wykonuj trzy powolne obroty głową zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a następnie w przeciwnym kierunku.
  • Wykonuj odchylenia głowy w bok - raz w jedną stronę, raz w drugą.
  • Usiądź wygodnie w fotelu opierając głowę i szyję, stopy wysuń do przodu, wyciągnij tułów i ręce w przód - pochyl tułów do przodu, pozwalając ramionom i głowie zwisać swobodnie.
  • W pozycji stojącej unieś ręce wysoko nad głowę, pochyl tułów w przód przy nieruchomych biodrach - utrzymaj tę pozycje przez 30 sekund, a następnie wykonaj kilka rozluźniających ruchów głową i ramionami. Tego typu ćwiczenia na pewno pomogą wzmocnić mięśnie karku i w przyszłości zapobiec ich częstym bólom.
  •  

30. czerwca 2015 r.
Zamknij menu