Chcesz mieć ładnie ukształtowane, szczupłe łydki? Porada od Tomka.

Zobacz, co jest najbardziej istotne w ich treningu i poznaj proste i bezpieczne ćwiczenia na łydki.

Jędrne ciało wymaga regularnych ćwiczeń i utrzymania prawidłowej masy ciała, aby mięśnie nie chowały się pod zbyt grubą warstwą tłuszczu. Jeśli masz nadwagę, musisz popracować nad pozbyciem się zbędnych kilogramów – zastosować odpowiednią dietę i regularnie się ruszać. Dobra wiadomość jest taka: nigdy nie jest zbyt późno na to, aby popracować nad ładnymi łydkami. Aby wymodelować łydki, trzeba zastosować ćwiczenia na dwa mięśnie:

     

  • brzuchaty łydki (gastrocnemius),
  • płaszczkowaty (soleus).
  •  

Pierwszy z nich nadaje łydce zaokrąglony kształt i pracuje podczas wspinania się na place przy wyprostowanym kolanie. Drugi natomiast jest bardziej płaski i położony pod brzuchatym i w dolnej części podudzia. Najsilniej pracuje podczas wspinania się na palce przy ugiętych kolanach.

Trening łydek obejmuje ćwiczenia wykorzystujące ciężar ciała, wolne ciężary lub obciążenie maszyn. Pamiętaj, że z czasem mięśnie przyzwyczajają się do obciążeń i aby dalej się wzmacniały, trzeba modyfikować trening, np. zwiększając ciężar czy skracając czas odpoczynku.

30. czerwca 2015 r.
Zamknij menu