Ćwiczenia na płaski brzuch - porada od Tomka

Przez lata najpopularniejszymi ćwiczeniami na pozbycie się większego brzucha były brzuszki. Jednak jeśli chcesz zauważyć korzyści płynące z ćwiczeń musisz wykonywać brzuszki w odpowiedni sposób. Tylko dzięki prawidłowym ćwiczeniom uzyskasz płaski brzuch.

     

  • Prawidłowe ułożenie rąk to: z przodu na klatce piersiowej lub do góry w kierunku ruchu. W żadnym wypadku na karku, aby nie obciążać odcinka szyjnego kręgosłupa.
  • Oddychanie podczas ćwiczeń. Badania wykazały, że wstrzymywanie oddechu podczas ćwiczeń 3-krotnie zwiększa ciśnienie w krążku międzykręgowym, co zdecydowanie zwiększa ryzyko kontuzji tej struktury.
  • Wykonywanie „brzuszków” nie ma żadnego wpływu na tkankę tłuszczową znajdującą się w okolicy brzusznej. Ćwiczenia oporowe (a takimi między innymi są „spięcia brzucha”) wpływają na mięśnie, a nie na tkankę tłuszczową, która na nich zalega. Dlatego by pozbyć się tkanki tłuszczowej należy wprowadzić wszelkie niezbędne zalecenia żywieniowe.
  • Wyłączenie mięśnia biodrowo-lędźwiowego (jego napięcie również w znacznym stopniu zwiększa napięcia w krążku międzykręgowym). Aby to osiągnąć, należy ustawić stopy na podłożu i mocno wciskać je w dół, tak aby zaangażować grupę kulszowo-goleniową, która jest antagonistą tego mięśnia. Dodatkowo, ruch powinien być wykonywany do góry w kierunku sufitu, a nie do przodu w kierunku kolan, z tego właśnie powodu, aby nie aktywować mięśnia biodrowo-lędźwiowego.
  •  

25. czerwca 2014 r.
Zamknij menu