Ćwiczenia rozciągające - porada od Asi

Ćwiczenia rozciągające mięśnie są bardzo istotnym elementem każdego treningu. Rozciąganie powinno być sposobem wyciszenia organizmu po treningu. Oto korzyści, jakie niesie ze sobą stosowanie stretchingu – rozciągania mięśni.

     

  • Powiększenie zakresu ruchu w stawach (a mając na uwadze zasadę mówiącą, że „im większy zakres ruchu, tym większe efekty treningu” nie trzeba długo zastanawiać się nad przydatnością rozciągania)
  • Wzmocnienie ścięgien
  • Polepszenie ukrwienia mięśni (co za tym idzie lepszy dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni – szybsza regeneracja)
  • Rozluźnienie mięśni po treningu (szczególnie polecane dla tych, którzy długo nie mogą dojść do siebie po treningu)
  •  

Najbezpieczniejszą metodą rozciągania mięśni jest metoda statyczna, polegająca na stopniowym rozciąganiu mięśni do momentu ich maksymalnego oporu. W tym punkcie zatrzymujemy ruch na chwilę i powracamy do pozycji wyjściowej. Oczywiście, by uzyskać progres w ćwiczeniach należy stopniowo powiększać zakres ruchu, pokonując opór mięśni.

Uwaga, zbyt szybkie próby powiększania zakresu rozciągnięcia mięśni mogą zakończyć się ich kontuzją.

02. lipca 2014 r.
Zamknij menu