Dlaczego rozciąganie jest tak ważne?

Zachęcamy do lektury dzięki czemu Wasz trening będzie jeszcze bardziej efektywniejszy.

Poniżej przedstawiam problemy, które wynikają z nierozciągniętych mięśni:

 

-nierozciągnięte mięśnie stają się krótsze,
-im krótsze mięśnie tym szybciej zużywają się stawy,
-skrócone mięśnie pleców powodują, że kręgi nie znajdują się w odpowiedniej kolejności, są zbyt blisko siebie co powoduje ich uszkodzenia, zwyrodnienia, wypadanie dysku itd.
-kręgosłup traci właściwości amortyzujące,
-sztywność klatki piersiowej
-zwiększony ucisk nerwów,
-napięcie w całym ciele,
-spadek energii, zmęczone ciało (wolniejsze przepływy impulsów nerwowych),
-bóle stawów i mięśni,
-coraz mniej widoczne efekty,
-częściej występujące zakwasy,
-gorsza regeneracja mięśni,
-zrywanie ścięgien, mięśni,
-częste skurcze.

Jeżeli chcesz przystąpić do rozciągania ale Twoje mięśnie nie są rozgrzane – koniecznie wykonaj kilku minutową rozgrzewkę! Rozciąganie mięśni przed treningiem, które nie są rozgrzane prowadzi do zapaleń oraz zwyrodnień!

Rozciąganie – inaczej stretching, powinno być spokojne, powolne, może być traktowane jako medytacja czy chwila relaksu.
Nigdy nie wstrzymujemy oddechu w pozycjach – pilnujemy by był miarowy i głęboki.
Pozycje pogłębiamy na wydechu!
Mięśnie po paru minutach przyzwyczajają się (adoptują), rozciągają i pozwalają nam na pogłębienie pozycji.
Uważamy aby nie przesadzić i nie dociskać na siłę! Zerwanie mięśnia jest bardzo a to bardzo nie przyjemne! Naciągnięcia również!
Ciało jest znacznie zdrowsze gdy jest mocniej rozciągnięte niż wysportowane (umięśnione) – dlatego jeśli do tej pory Twoim celem był trening siłowy/aerobowy – postaraj się by nieodłącznym elementem Twojego treningu stał się stretching.

 

22. lutego 2016 r.
Zamknij menu