Dlaczego warto jeść awokado?

Awokado w swoim składzie zawiera 20-30% tłuszczów, dlatego też, często nazywany jest owocem maślanym. Na 100g tego owocu przypada 221kcal, porównując, banan, który jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców ma jedynie 95kcal/100g. Oprócz tłuszczów awok

Awokado a odchudzanie:
Osoby będące na dietach odchudzających, wystrzegają się pożywienia bogatego w tłuszcz. I słusznie. Jednak trzeba odróżnić tłuszcz niezdrowy, który odkłada się w naszym ciele, od tego dobrego, który ma zbawienne działanie na nasz organizm. Jednym z takich przykładów jest właśnie awokado, zawierające głównie nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3, omega-6), niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wyniki najnowszych badań naukowych jednoznacznie wskazują na odchudzające właściwości awokado. Wskaźnik masy ciała (BMI) osób, które dziennie spożywały przynajmniej pół awokado, był niższy, niż u osób, które go unikały. Badani, którzy włączyli ten zdrowy owoc do swojej diety, ważyli prawie cztery kilogramy mniej i mieli mniejszy obwód pasa. Jak widać, mimo dużej ilości tłuszczów, awokado na stałe powinno zagościć w jadłospisie osób pragnących zrzucić nadmiar kilogramów.

bonavita.pl/awokado-i-jego-wlasciwosci-zdrowotne

29. marca 2016 r.
Zamknij menu