Jak wrócic do formy po przerwie?

Każdemu trenującemu czasami zdazają się przerwy. Najczęściej są one spowodowane brakiem czasu lub kontuzją. Powrót do treningów bywa trudny, dlatego poniżej przedstawimy kilka sposobów, jak się zmotywować i powrócić do regularnych ćwiczeń.

1. Myśl pozytywnie!

Jeśli chciałabyś przebiegnąć maraton w nastepnym roku i na tą chwilę wydaje Ci się to trudne do wykonania, stawiaj sobie małe cele z  miesiąca na miesiąc, ich realizacja będzie dawała Ci siłę na kolejne wyzwania. Przykładowo: zrób dziś 5 powtórzeń więcej niż zwykle. Osiąganie tych "małych" celów będzie przybliżać Cię do tego głównego, na którym Ci tak zależy. Pomyśl o tym, co już osiągnęłaś dzięki treningowi, a co dopiero przed Tobą. Pamiętaj, wszystko siedzi w głowie!

2. Bądź konsekwentna!

Nie katuj się od samego początku treningami po 6 razy w tygodniu. Wracając po dłuższej przerwie, Twój organizm będzie potrzebował czasu, by przyzwyczaić się do regularnego wysiłku. Trenuj 3-4 razy w tygodniu. Postaw na regenaracje i zdrową dietę.

3. Namów koleżankę!

Każdy czasami ma chwile słabości, dlatego dobrze jest w takich momentach umówić się z kimś na trening. Znacznie trudniej jest wtedy odpuścić. Wzajemna motywacja i wsparcie pomoże Wam w leniwe dni. Pójście na siłownie to krok do przodu, a jak wiemy, małymi kroczkami do celu!

 

"Nigdy nie rezygnuj z czegoś co wymaga czasu, czas i tak upłynie"

13. września 2017 r.
Zamknij menu