Olej lniany - porada od Aldony

Olej lniany - źródło niezbędnego kwasu OMEGA-3. Jego zdrowotne właściwości znane były już w starożytnym Rzymie. Wybór właściwego oleju może nastręczyć sporo problemów, ale kiedy już uda się kupić butelkę wysokiej jakości oleju lnianego, możemy być spokojni o poprawę zdrowia                          i samopoczucia. Kwasy OMEGA-3 zawarte w oleju lnianym poprawiają m.in. pracę mózgu, regulują ilość hormonów i wspomagają procesy trawienne. Zobacz, jak dawkować olej lniany!

 

Olej lniany powstaje z nasion lnu. Im niższa temperatura tłoczenia (wyciskania oleistej substancji z nasion), tym lepsza jakość gotowego produktu. Optymalna temperatura nie powinna przekraczać 10 stopni Celsjusza.

Żeby zapobiec utlenianiu najważniejszych składników, olej powinien być przechowywany  w ciemnych i chłodnych pomieszczeniach bez dostępu tlenu, dlatego nie poleca się kupowania oleju lnianego stojącego na sklepowych lub aptecznych półkach.

Właściwości oleju lnianego:

     

  • Kwasy tłuszczowe OMEGA-3 zawarte w oleju lnianym są cennym budulcem komórek organizmu i tkanki mózgowej. Odgrywają też ważną rolę w syntezie hormonów.
  •  Regularne stosowanie oleju lnianego korzystnie wpływa na cykl miesiączkowy (reguluje proporcje hormonów w organizmie kobiety). A u kobiet po 50. roku życia łagodzi objawy menopauzy.
  •  U mężczyzn olej lniany stosowany jest pomocniczo przy leczeniu przerostu prostaty.
  • Wspomaga leczenie depresji, a przy uprawianiu sportu zwiększa wydolność organizmu i wytrzymałość.
  • Wspomaga procesy trawienne i regeneruje błony śluzowe układy pokarmowego.
  • Olej lniany odżywia skórę – szczególnie polecany jest do skóry suchej, z objawami łuszczenia.

     

  •  

04. sierpnia 2015 r.
Zamknij menu