Pomysł na ćwiczenia i dobrą zabawę! Porada od Asi

Doskonałym pomysłem na wykonanie treningu w domu oraz połączenie go z dobrą zabawą jest ćwiczenie wspólnie z dziećmi.

Mogą one m.in. liczyć powtórzenia, mierzyć czas ćwiczeń lub przerw między kolejnymi etapami treningu. Większe dziecko może natomiast prowadzić również zapiski treningowe, które później pozwolą bez problemu prześledzić drogę metamorfozy. Nasza pociecha może stanowić także doskonałe obciążenie w ćwiczeniach. Jakie ćwiczenia możemy wykonywać razem z naszą pociechą? Oto kilka przykładów ćwiczeń.

     

  • Przysiad z dzieckiem siedzącym na barkach.
  • Przysiad na jednej nodze tzw. przysiad bułgarski (gdzie jedna noga jest na podwyższeniu a druga z przodu).
  • Pompki z dzieckiem na plecach.
  • Pompka damska na kolanach (to łatwiejsza wersja).
  • Unoszenie ramion przodem z dzieckiem.
  •  Wyciskanie dziecka ponad głowę w staniu.
  •  Leżenie tyłem na plecach, nogi ugięte w stawach kolanowych i biodrowych pod kątem 90 stopni. Dziecko leży na podudziach. Wykonaj skłon tułowia z równoczesnym przyciągnięciem nóg.
  •  

Można wykonać martwy ciąg gdzie dziecko zastępuje nam gryf. Pamiętajmy jednak, że trening z obciążeniem zewnętrznym, jakim jest w tym wypadku nasza pociecha (która często będzie się dodatkowo wiercić), wykonywać mogą osoby posiadające pewien, dostateczny poziom sprawności. Wcześniej należy przygotować ciało wykonując treningi oparte na ćwiczeniach z oporem własnego ciała.

Ćwiczeń jest dużo i mogą być różnorodne. Wszystko uzależnione jest od naszej pomysłowości, możliwości fizycznych oraz od wagi dziecka. Niemniej jednak jest to doskonały element wychowawczy . Przy pomocy ćwiczeń od najmłodszych lat zaszczepiamy w dziecku aktywność fizyczną nie wspominając o tym ,że jest to doskonała okazja do zabawy i wspólnego spędzania czasu

02. października 2014 r.
Zamknij menu