Przed nami majówka i sezon grillowy... Co zrobić aby Nasze potrawy były jak najzdrowsze?

Co zrobić aby Nasze potrawy były jak najzdrowsze?

1. Unikaj smażenia na grillu węglowym - zamiast tego wykorzystaj nowsze technologie, czyli grille gazowe, elektryczne lub patelnie grillowe.

2. Wybierajmy produkty, które nie zawierają dużej ilości tłuszczu, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z klasycznym grillem opalanym węglem drzewnym.

 

3. Stosuj specjalne tacki i folie aluminiowe, które będą stanowić fizyczną barierę dla bezpośredniego kontaktu z ogniem.

4. Nigdy nie jedz mocno odymionych, spalonych potraw z grilla, są one przesycone szkodliwymi substancjami.

5. Jedz sałatki ze świeżych warzyw z dodatkiem zdrowego tłuszczu (oliwa, olej rzepakowy, lniany, z pestek winogron, awokado) - zawierają duże ilości witamin A, C i E. Wymienione witaminy mają działanie antyoksydacyjne i w pewnym zakresie niwelują szkodliwe działanie wolnych rodników powstających podczas grillowania.

6. Pij świeżo wyciskane soki lub zjadaj owoce - to bogactwo antyoksydantów.

7. Jako dodatek do mięs stosuj sos pomidorowy (pomidory są bogate w likopen) lub sos czosnkowy na bazie jogurtu (świeży czosnek zawiera substancje siarkowe np. allicynę)

8. Nie pij alkoholu - alkohol działa prooksydacyjnie i wzmaga negatywne działanie wolnych rodników. Klasyczne połączenie karkówka z grilla podawana z piwem niestety do najzdrowszych nie należy. Jedyny alkohol jaki jest dozwolony to czerwone wytrawne wino (nie więcej niż 2 lampki).

9. Przyprawiaj mięsa świeżymi ziołami - pomagają w trawieniu i zawierają... antyoksydanty!

 

29. kwietnia 2016 r.
Zamknij menu