W DOSKONAŁYM NASTROJU I DOBREJ FORMIE - PORADA OD TRENERKI ALDONY

Dobry nastrój to podstawa sukcesu i gwarancja zadowolenia z życia. Ale jak o niego zadbać? Przyczyn obniżenia nastroju i mniejszej chęci do działania może być wiele. Istnieje jednak kilka prostych sposobów, by zadbać  o swoją kondycję psychiczną i poprawić samopoczucie.

 

Jedz zdrowo - dbanie o prawidłowe odżywianie dostarcza organizmowi niezbędnych substancji odżywczych, które wpływają korzystnie na nasze codzienne funkcjonowanie. Wspólny posiłek z najbliższymi może niekiedy być jedynym czasem spędzonym w gronie najbliższych tego dnia, a przygotowanie go z dzieckiem przyczyni się do budowania relacji rodzic-dziecko.

Korzystaj ze światła słonecznego – reguluje ono nasz cykl dobowy i ma wpływ na aktywność organizmu człowieka. Przy braku światła naturalnego wzrasta poziom melatoniny w naszym organizmie, co może powodować senność, obniżenie koncentracji uwagi, a także przyczyni się do powstawania chorób takich jak stany depresyjne. Wynika z tego wniosek, że trzeba spacerować.

Śmiej się – przysłowie powtarzane od lat mówi „śmiech to zdrowie” i w nim ukryta jest prawda. Pozytywne nastawienie do rzeczywistości, do innychludzi, dostrzeganie rzeczy dobrych powoduje, że mózg zaczyna radzić sobie lepiej nawet z trudnymi sytuacjami.

Ruszaj się - systematyczne uprawianie sportu w sposób znaczący wpływa na nasze zdrowie, chroni przed wieloma chorobami np.: przed otyłością. Aktywność fizyczna redukuje poziom stresu i sprawia, że nasze samopoczucie jest znacznie lepsze, cieszymy się każdym dniem. Ważne jest, aby uczuć własne dzieci aktywnego spędzania czasu, dzięki czemu uczą się korzystnego jego wpływu na swoje życie.

Odpoczywaj - nie należy zapominać, że po ciężkim dniu bądź tygodniu należy zadbać o wypoczynek organizmu. Każdy z nas ma swój poziom wytrwałości i zmęczenia, przekroczenie jego powoduje obciążenie organizmu i może wpływać na rozwój chorób, np. związanych z układem krążenia, układem nerwowym. Należy zadbać o sen, podczas którego nasz organizm regeneruje się, odpoczywa. Długotrwały brak odpoczynku osłabia siły obronne organizmu, a skutkiem tego jest wyczerpanie i zwiększenie ryzyka wystąpienia licznych chorób. Powinniśmy zapewniać sobie 7-8 godzin snu na dobę, należy także pamiętać o innych sposobach wypoczynku i relaksu, co    w sumie przyczyni się do równowagi psychicznej.

Rozwijaj swoje zainteresowania – posiadanie własnego hobby, rozwijanie pasji pozwala oderwać się od rzeczywistości, poprawia nasze samopoczucie, a także rozwija nas samych i daje poczucie satysfakcji.

Aktywność fizyczna, a nastrój-częste uprawianie sportów powoduje także polepszenie funkcjonowania naszego umysłu. sport sam w sobie powoduje polepszenie naszego samopoczucia. Między innymi pełni on funkcjęrozładowującą nagromadzone w nas negatywne emocje, a dodatkowo, poprzez uzyskiwanie dzięki niemu coraz bardziej pożądanej sylwetki i spalaniu nadmiarowych kalorii – zwiększa się nasze poczucie własnej wartości.

Pamiętajmy, że człowiek optymistycznie nastawiony do życia jest bardziej szczęśliwy!

19. kwietnia 2017 r.
Zamknij menu