Węglowodany złożone dostarczą energii przed treningiem

Porada od Asi

Wysiłek fizyczny powoduje wiele zmian w organizmie człowieka. Wytrąca go z równowagi i przyspiesza liczne procesy, w tym budowę mięśni. Przed treningiem należy spożyć odżywczy posiłek, bogaty w węglowodany (czyli cukry proste, złożone i sacharydy). To one są głównym źródłem energii w diecie człowieka. Szykując się do ćwiczeń, ostatni posiłek zjedzmy maksymalnie na dwie godziny przed nimi. Wówczas wartości odżywcze w nim zawarte wpłyną na poziom glikogenu mięśniowego i przygotują organizm do długotrwałego wysiłku. Potrawy spożyte tuż przed treningiem tylko zwiększą poziom insuliny wydzielanej przez trzustkę, co może powodować hipoglikemię i wczesne zmęczenie.

Najwięcej energii potrzebnej do ćwiczeń dostarczą nam węglowodany złożone. Znajdziemy je przede wszystkim w zbożach (kasze, makarony, płatki zbożowe, pieczywo), nasionach roślin strączkowych, warzywach korzeniowych, owocach i sokach. Dla porównania spożycie cukrów prostych i sacharozy zapewni jedynie 10% energii.

06. października 2015 r.
Zamknij menu