Witaminy wspomagające regenerację mięśni

porada od Tomka

Wszelka nagła, intensywna i długo trwająca aktywność fizyczna prowadzi do zmęczenia mięśni, które na skutek przeciążenia mogą boleć następnego dnia. Jeżeli będziemy trenować intensywnie przez dłuższy czas, nasze mięśnie dostosują się i nie będziemy odczuwać bólu. Co jednak w przypadku pojedynczych zrywów? Istnieją sposoby, aby przyspieszyć regenerację mięśni i zmniejszyć ich ból. Jednym z nich jest odpowiednia dieta, bogata w witaminy.

     

  • Witamina D pomaga absorbować wapń do budowy silnych kości i mięśni. Pomaga także zmniejszyć stan zapalny i wspomaga układ odpornościowy. Dobre źródła witaminy D: tłuste ryby morskie, tran, jaja
  • Witaminy z grupy B wzmagają naprawę mięśnii pomagają w rozwoju nowych komórek. Ich niedobór może natomiast powodować bolesność i skurcze mięśni. Dobre źródła witamin z gr. B: produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, produkty mleczne, kapusta, daktyle, łosoś.
  • Witamina A jest znana ze swojego pozytywnego wpływu na układ wzrokowy. Z punktu widzenia regeneracji wspomaga ona system odpornościowy i prawidłowe funkcjonowanie ważnych narządów organizmu. Dobre źródła witaminy A: podroby (ale należy uważać na wysoką zawartość cholesterolu), marchew, morele, nabiał, dynia, łosoś.
  •  

12. stycznia 2016 r.
Zamknij menu