CZAS ZADBAĆ O SWOJĄ ODPORNOŚĆ!

Sposób odżywiania w dużym stopniu wpływa na odporność organizmu. Duże znaczenie ma zbilansowana dieta, aktywność fizyczna, jak również odpoczynek i sen. Jest grupa produktów, która zawiera substancje bioaktywne stymulujące odporność organizmu.

Lista produktów wspomagająca nasz układ immunologiczny:

     

  • warzywa i owoce- zawierają dużą ilość witamin i składników mineralnych, bardzo ważne jest włączenie do jadłospisu produktów zawierających witaminę C i  beta-karoten. Zalicza się do nich: brukselkę, chrzan, jarmuż, paprykę czerwoną i zieloną, natkę pietruszki, szpinak, kalafiora i kalarepę oraz porzeczki czarne, truskawki, poziomki, kiwi, cytrynę, grejpfrut i pomarańczę.
  • warzywa cebulowe- zawierają związki siarkowe, ale oprócz tego witaminy C, A, E i witaminy z grupy B. Należą do nich: cebula, czosnek, por, szczypiorek. Czosnek i cebula działają bakteriobójczo i grzybobójczo.
  • kiszonki- stwarzają idealne warunki dla rozwoju korzystnych bakterii jelitowych, poprzez obecny w nich kwas mlekowy.
  • ryby morskie- głównie obecne są w nich nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które wpywają korzystnie na odporność, nasilając odpowiedź immunologiczną na patogeny. Należą do nich ryby, takie jak: sardynki, makrele, łosoś i tuńczyk.
  • fermentowane produkty mleczne- zwiększają zdolność obrony immunologicznej jelit i również jest w nich obecny kwas mlekowy, zalicza się: jogurty, kefiry, maślanki.
  • produkty bogate w cynk- ochraniają organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników, takimi produktami są: orzechy, szpinak, szapragi, nasiona roślin strączkowych.
  •  

 

Źródło zdjęcia: www.styl.pl/zdrowie/news-owoce-i-warzywa-bez-pestycydow,nId,2602934

25. marca 2020 r.
Zamknij menu