KWASY OMEGA-3, GDZIE ZNAJDZIEMY?

Kwasy omega-3 to jedne z najzdrowszych tłuszczów, jakie występują. Mają korzystny wpływ na pracę całego organizmu i świetnie sprawdzają się w diecie odchudzającej. Znajdziemy je głównie w rybach.

Kwasy omega-3 budują nasze komórki. To dzięki nim błona komórkowa lepiej funkcjonuje. Jakie mają jeszcze zalety?

     

  1. Kwasy omega-3 usprawniają pracę mózgu.
  2. Biorą udział w procesie spermogenezy.
  3. Wzmacniają siatkówkę oka.
  4. Wspomagają w utrzymaniu w normie poziom dobrego cholesterolu (HDL) i obniżają poziom złego (LDL).
  5. Wpływają na prawidłowy rozwój mózgu dziecka w łonie matki.
  6. Wspierają odporność organizmu i chronią przed infekcjami sezonowymi.
  7. Wpływają na pracę serca i chronią układ krwionośny np. przed miażdżycą.
  8. Sprzyjają w poprawie wyglądu skóry i opóźniają procesy starzenia.
  9.  

Kwasy tłuszczowe omega-3 są niezbędne do prawidłowej pracy wielu narządów, dlatego tak ważne jest, aby nie doprowadzić do niedoborów.

Lista produktów na które należy zwrócić szczególną uwagę, aby móc dostarczyć dla organizmu kwasy Omega-3:

     

  • Ryby – szczególnie łosoś, śledź, makrela, sardynki
  • Siemię lniane
  • Pestki dyni
  • Owoce morza
  • Sushi
  • Olej rzepakowy
  • Orzechy
  • Olej sojowy
  • Produkty sojowe
  • Migdały
  • Jaja
  • Mięso
  •  

 

Źródło zdjęcia: www.wedkuje.pl

06. kwietnia 2020 r.
Zamknij menu