Marchewka, jest smaczna, zdrowa i ma same zalety! Jest jednym z najbardziej popularnych i najsmaczniejszych warzyw w polskiej diecie.
Oto, dlaczego warto spożywać ją codziennie:

     

  1. Jest świetnym źródłem przeciwutleniaczy i beta-karotenu. Zawiera bardzo dużo witaminy A niezbędnej m.in. do prawidłowego widzenia. Beta-karoten ma również silne działanie antyoksydacyjne, hamuje utlenianie cholesterolu, wzmacnia układ immunologiczny oraz pomaga zapewnić ochronę przed zwyrodnieniem plamki żółtej i rozwojem zaćmy starczej.
     
  2. Ma bardzo mało kalorii oraz zawiera wysoki poziom substancji odżywczych, co czyni ją idealnym pożywieniem dla tych, którzy się odchudzają. W 100 g marchwi jest tylko 27 kcal!
     
  3. Marchew zawiera dużo kwasu foliowego i witamin z grupy B, które wpływają korzystnie na zdrowie układu nerwowego oraz usprawniają pracę układu trawiennego. Ponadto regulują metabolizm komórkowy i chronią przed chorobami przewlekłymi m.in. nowotworami.
     
  4. Obecny jest w niej również potas, posiada właściwości regulujące ciśnienie krwi oraz działa moczopędnie.
     
  5. Marchew zawiera włókno pokarmowe, które reguluje trawienie i zapobiega zaparciom. Marchew działa też wzmacniająco przy biegunce.
     
  6. Ze względu na wysoką zawartość mikro- i makroelementów oraz flawonoidów marchewka zapobiega starzeniu się organizmu, a także doskonale działa na stan skóry, paznokci czy włosów.
  7.  

 

 

Źródło zdjęcia: www.warzywapolowe.pl/marchew-domowe-soki/

 

23. marca 2020 r.
Zamknij menu