ZASADY ZDROWEGO GRILLOWANIA

Majówka otwiera nam sezon na grillowanie. Niezwykle ważne jest to jak powinniśmy grillować mięsa, ryby i warzywa, by taka forma obróbki żywności nie odbiła się negatywnie na naszym zdrowiu i sylwetce. Należy zwrócić uwagę na to co grillujemy i jak powinno się przygotowywać posiłki na grillu.

Przede wszystkim musimy trzymać się tych zasad:

     

  1. Dobrze rozpalony grill- do grillowania najlepszy będzie brykiet lub węgiel pochodzący z drzew liściastych i nie zawierający żywicy.
  2. Należy grillować na tackach- karbowane i dziurkowane tacki aluminiowe na grilla zapobiegną skapywaniu tłuszczu na brykiet, a jednocześnie umożliwią swobodne krążenie gorącego powietrza.
  3. Skupić sie na tym, aby mięso było dobrze wypieczone, jednak nie można przesadzać również w drugą stronę- trzeba unikać przypalonych kawałków mięs i ryb.
  4. Używać naturalnych ziół i przypraw- naturalne przyprawy neutralizują toksyczne związki, które uwalniają się w czasie grillowania.
  5. Przygotować domową marynatę do mięs i ryb.
  6. Jeśli zależy Ci na potrawach o mniejszej kaloryczności, zdecyduj się na mięso drobiowe (z kurczaka lub indyka), które jest mniej tłuste niż wieprzowe czy wołowe.
  7. Grilluj cukinię, bakłażany, paprykę, szparagi, marchewkę i wiele innych.
  8. Skomponować własne fit sosy, zamiast używać majonezu czy ketchupu.
  9.  

 

Źródło zdjęcia: www.regiodom.pl

01. maja 2020 r.
Zamknij menu