Jak aktywność fizyczna wpływa na zdrowie naszego serca?

 

Regularna, umiarkowana aktywność fizyczna – ma znaczące korzyści dla zdrowia. Może ona na przykład zmniejszyć ryzyko choroby niedokrwiennej serca, udaru mózgu, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, nowotworu, raka piersi i jelita grubego, a także depresji.

Do najważniejszych korzyści płynących z aktywności fizycznej można zaliczyć:

     

  • zmniejszenie masy ciała,
  • obniżenie ciśnienia tętniczego krwi,
  • obniżenie stężenia „złego” cholesterolu – LDL,
  • zwiększenie stężenia „dobrego” cholesterolu – HDL,
  • zmniejszenie krzepliwości krwi,
  • przyśpieszenie rozwoju krążenia wieńcowego,
  • zmniejszenie częstości bólów wieńcowych u osób chorych,
  • obniżenie poziomu glukozy we krwi,
  • zmniejszenie stresu,
  • poprawa samopoczucia,
  • pozytywny wpływ na sen, wzmocnienie kości, poprawę nastroju.
  •  

Osoby dbające o swoje zdrowie powinny wykonywać wysiłek fizyczny o umiarkowanej intensywności, trwający ponad 30 minut dziennie, przez większość dni w tygodniu.

Najlepsze są ćwiczenia tlenowe, czyli aerobowe na tętnie 75%, które poprawiają krążenie i spalają tkankę tłuszczową – wówczas cały organizm pracuje prawidłowo.

Wysiłek fizyczny sprzyja profilaktyce różnych schorzeń, zwłaszcza chorób serca, raka piersi oraz komplikacji takich jak nadciśnienie, cukrzyca itp. Przede wszystkim jednak ruch pozytywnie wpływa na samopoczucie i daje poczucie zadowolenia z samego siebie.

 

 

źródło: polki.pl

12. lutego 2018 r.
Zamknij menu