Trening interwałowy najlepszy na spalanie tkanki tłuszczowej

 Trening interwałowy lub, bardziej precyzyjnie, zwany też HIIT (ang. High Intensity Interval Training), to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń. Został on opracowany na potrzeby wyczynowych sportowców w celu polepszenia ich wytrzymałości, siły i prędkości. Okazało się, że jego skutkiem ubocznym jest znaczna redukcja tkanki tłuszczowej. Właśnie dzięki wyjątkowej skuteczności w redukcji nadmiaru „tłuszczyku” (3x bardziej skuteczny od standardowych treningów aerobowych), trening ten stał się wyjątkowo popularny także wśród amatorów. Jest więc dostępny dla wszystkich bez względu na poziom zaawansowania.  Zaletą treningu interwałowego jest krótki czas potrzebny na jego wykonanie. Może to brzmieć odrobinę jak reklama cudownego specyfiku.  Trening ma potwierdzenie w badaniach naukowych, także fakty mówią same za siebie.

Zalety treningu interwałowego Mrs. Sporty:

     

  • Krótki czas sesji treningowych – trening o zmiennej intensywności jest idealnym wyjściem dla osób zapracowanych, które dysponują małą ilością wolnego czasu.  Wystarczą 2-3 sesje w tygodniu po 30 minut, aby znacznie poprawić wydolność organizmu oraz spalić nadmiar tłuszczu.
  • Duża skuteczność w eliminacji tkanki tłuszczowej. Dzięki wykorzystaniu zjawiska EPOC (długu tlenowego) oraz specyficznych zmian hormonalnych i wewnątrzkomórkowych wywoływanych przez HIIT.
  • Znaczna poprawa ogólnej kondycji fizycznej w krótkim czasie – zauważalne efekty widoczne są już po pierwszym miesiącu regularnego treningu
  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę zwiększając wrażliwość na insulinę.
  • Prosty w przeprowadzeniu –, trening w Mrs. Sporty jest łagodny i bezpieczny, można go skutecznie wykonywać w każdej grupie wiekowej. Ćwiczenia wykonujemy na automatycznie dopasowującym się sprzęcie hydraulicznym.  W treningu interwałowym liczy się intensywność wykonywania samego ćwiczenia.
  • Redukcja tkanki tłuszczowej bez jednoczesnej redukcji tkanki mięśniowej 
  •  

Wpływ treningu interwałowego na tkankę tłuszczową

U podstaw skuteczności treningu HIIT w redukcji tkanki tłuszczowej leży trwałe pobudzenie metabolizmu (przemiany materii) i aktywacja procesów lipolizy (spalania tłuszczów). Czas podwyższonego treningiem metabolizmu może sięgać aż 24 godzin po sesji interwału . Oznacza to, że w przeciwieństwie do tradycyjnych ćwiczeń aerobowych, tkanka tłuszczowa jest “wypalana” w trakcie treningu oraz jeszcze przez dobę po jego zakończeniu.

Czym jest interwał i kiedy go wykonywać?

W intensywnym treningu interwałowym, pod pojęciem interwał rozumie się okres czasu, w którym ćwiczenie wykonywane jest najpierw z wysoką, a następnie średnią intensywnością. Najlepiej wykonywać trening 2-3 razy w tygodniu. Nie łączyć z innymi typami treningu (siłowy, aerobowy) w tym samym dniu, a zwłaszcza w tej samej sesji treningowej. Pomiędzy sesjami treningowymi powinien być co najmniej jeden dzień przerwy.

09. maja 2017 r.
Zamknij menu