BRZUCH JAK MARZENIE, czyli jak trenować talię

Twierdzenie, że robienie dużej ilości klasycznych brzuszków prowadzi do uzyskania wymarzonego płaskiego brzucha można włożyć między bajki.

Owszem, ćwiczenia izolowane, takie jak spiny proste, boczne czy skośne wzmacniają mięśnie brzucha. Wykonywane pod różnym kątem wzmacniają mięsień prosty, mięśnie skośne i poprzeczne brzucha, które chronią narządy wewnętrzne i są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej, wyprostowanej postawy ciała. Tak, tak, wszystko się zgadza. Odpowiednio mocne mięśnie brzucha wspomagają plecy, dzięki nim odcinek lędźwiowy kręgosłupa i okalające go mięśnie nie są nadmiernie obciążone.

Niestety brzuszki w pozycji leżącej nie spowodują zmniejszenia obwodu w pasie. Pięknie wyeksponowana talia wynika natomiast z nieobecności tłuszczu w tej części ciała. Zmagazynowaną pod skórą tkankę tłuszczową tracimy proporcjonalnie w całym ciele. Intensywniejsze trenowanie jednej partii, np. mięśni brzucha, nie spowoduje pozbycia się niechcianej oponki w tym rejonie. A co w takim razie pomoże?

 Trening talii to trening całego ciała. Polega na stopniowej, w miarę możliwości coraz intensywniejszej pracy nad wszystkimi mięśniami: nóg, pośladków, brzucha, pleców i ramion. Adekwatnie do rosnącej kondycji i indywidualnych możliwości. Mięśnie brzucha pracują także podczas oddychania. Warto zwrócić na to uwagę na co dzień i pilnować wciągania brzucha w trakcie wydechu. Podczas ćwiczeń siłowych takie świadome oddychanie z dodatkowym napięciem mięśni brzucha maksymalizuje efekty w dążeniu do wymarzonej sylwetki. Najefektywniejszy sposób na pozbycie się tkanki tłuszczowej to połączenie regularnych ćwiczeń fizycznych z właściwie zbilansowana dietą (nie mylić z głodówka). Sama dieta może się przyczynić do spadku masy ciała, ale głównie masy beztłuszczowej i szybkiego powrotu do punktu wyjścia - efekt jo-jo. Dzięki ćwiczeniom budujemy mięśnie. Wzrost mięśni przyczynia się to ubytku tkanki tłuszczowej i uzyskania ładnych jędrnych kształtów. Wypracowanie idealnej talii w wyniku ćwiczeń i odpowiednio zbilansowanych posiłków wymaga więcej czasu i zaangażowania, ale efekt jest trwalszy a dodatkowo można się pozbyć wielu dolegliwości bólowych związanych z siedzącym trybem życia, stresem czy złymi nawykami żywieniowymi. W najgorszym wypadku korzyści  mogą się ograniczyć do podniesienia sprawności umysłowej… ale o tym w następnym artykule :)

Czy warto poświęcać czas na deski, czyli planki lub klasyczne brzuszki? Oczywiście, że tak :) Każde ćwiczenie powoduje zwiększone zużycie energii (pobieranej w posiłkach i napojach) i jest krokiem ku zdrowej sylwetce.

<a href='https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie/kobieta-robi-abs-nad-piłką_937122.htm'>Designed by Yanalya</a>

Jeśli lubisz kameralne miejsca, potrzebujesz pomocy, bo nie wiesz od czego i jak zacząć, nie chcesz być oceniana, chcesz pozbyć się kilogramów, nadmiaru tu i tam, bólu pleców - zapraszamy na bezpłatny trening z konsultacją.

Pomożemy Ci zacząć w Twoim tempie i wytrwać - trenerki Mrs.Sporty Warszawa-Służew

Twój Cel to Nasza Pasja !!!

23. września 2018 r.
Zamknij menu