SPALANIE TŁUSZCZU - fat burning - cz.3

kiedy spalanie jest największe

     

  1. Aby schudnąć muszę jeść ?

  2. Spalanie tłuszczu zwiększa się w miarę ćwiczenia??

  3. Kiedy energia do treningu pochodzi z tłuszczu a kiedy z węglowodanów???

  4. Co zrobić aby spalanie tłuszczu trwało dłużej niż tylko podczas treningu ????

  5.  

Z poprzednich części wiemy już, że spalanie tłuszczu rozpoczyna się tak szybko, jak tylko zaczynasz się ruszać. Ba, rzeczywistość jest taka, że spalanie zachodzi nawet podczas spoczynku. Im aktywniej odpoczywamy lub ćwiczymy tym bardziej wzrasta spalanie. Oczywiście wszystko ma swoje granice - praca z tętnem.

W mięśniach znajdują się węglowodany, łatwiej dostępne jako paliwo, które są zużywane od razu, gdy tylko rozpoczynają się ćwiczenia. Po ich wyczerpaniu energia czerpana jest już tylko z tkanki tłuszczowej.

Będąc w spoczynku połowa energii zużywanej na funkcjonowanie tkanki mięśniowej (dbaj o jej dobrą kondycję ) pochodzi z tłuszczu. Druga połowa pochodzi z węglowodanów zawartych w krwi, wątrobie i mięśniach.

Podczas spaceru nadal zużywasz energię w połowie z tłuszczu i węglowodanów, ale potrzebujesz jej więcej niż podczas spoczynku.

Przy truchcie zaczynają się zmiany. Szybkość spalania tłuszczu zależy teraz od stopnia wytrenowania ciała: kondycji i zawartości tkanki mięśniowej. Im więcej mięśni i lepsza wydolność oddechowa tym szybciej organizm przechodzi na spalanie tkanki tłuszczowej.

Zaczynasz biec szybciej. Organizm potrzebuje coraz więcej energii i  tu weryfikuje się wszystko:

     

  • odpowiednio wytrenowane ciało korzysta z energii zgromadzonej w węglowodanach i tłuszczu, ale zużycie jest znacznie większe niż przy spoczynku

  • jeśli nie jesteś wyćwiczona, szybko słabniesz, zniechęcasz się, zwiększenie tempa prowadzi do zadyszki i zmniejszania wykorzystania zarówno węglowodanów jak i tłuszczy do pozyskania energii do dalszych ćwiczeń

  • przy bardzo szybkim tempie, ciało przestawia się na spalanie głównie węglowodanów - bo to najłatwiej i najszybciej dostępna energia. Tłuszcz pozostaje nietknięty.

  •  

U osób wytrenowanych tłuszcz stanowi większą część energii niż u nietrenujących. Dlatego tak ważne jest uprawianie treningów siłowych 2-3 razy w tygodniu. Zadbanie o swoje mięśnie, bo to one są ogromnym sprzymierzeńcem w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Osoba niewyćwiczona, czuli nietrenująca regularnie, ma w większości przypadków dużo tkanki tłuszczowej. Dlatego, jeśli będzie trenować siłowo by poprawić kondycję swoich mięśni, to z czasem lepiej będzie spalać tłuszcz. Wtedy też uniknięcie powrotu “opon” wokół talii będzie łatwiejsze, niż pozbycie się ich na początku drogi.

Skoro spalanie tłuszczu zależy od prędkości i kondycji, to czy istnieje jakiś optymalny poziom tego spalania? Owszem, zakresy tętna podczas treningu

 [Autor: Agnieszka Gędek]

 

Zarezerwuj sobie bezpłatną kosultację i pierwszy trening z trenerką bezpłatny trening z konsultacją

Zapraszamy do przeczytania część 1 i część 2 niniejszej serii.

Polub nas na facebook

 

25. stycznia 2019 r.
Zamknij menu