Wieczorek żywieniowy już w Czwartek 26.01.2017

Żywienie w menopauzie

Już w tym tygoniu w Czwartek na wieczorku żywieniowym nasza dietetyczka Kasia opowie co jeść żeby było zdrowe, smaczne i dobre dla nas w każdym wieku:)

 

Przyjdź o 19.30 przyprowadź bliską Ci Kobietę.

Zapraszamy!

Serce. przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad, dzięki którym zrobi się Tobie – w przenośni i dosłownie – lżej na sercu!

• Zmniejsz nadwagę. Każdy zbędny kilogram podwyższa ciśnienie krwi.

• Regularnie się ruszaj. Ruch rozszerza naczynia krwionośne, obniża poziom hormonów stresu i zmniejsza nadwagę.

• Pilnuj poziomu cholesterolu, ponieważ zwiększa on ryzyko miażdżycy naczyń krwionośnych.

• Odżywiaj się zdrowo i w sposób zbilansowany:

– spożywaj dużo białka roślinnego (rośliny strączkowe, soja);

– codziennie jedz owoce i warzywa;

– jedz produkty o wysokiej zawartości składników odżywczych (witaminy, mikroelementy, składniki mineralne);

– ogranicz spożycie soli - ilość przekraczająca 6 g dziennie podwyższa ciśnienie krwi;

– spożywaj produkty zawierające tłuszcze jedno- i wielonienasycone np. orzechy, oliwki, awokado, oliwę, olej z pestek dyni, olej z ostropestu;

– unikaj tłuszczów odzwierzęcych i nasyconych kwasów tłuszczowych zawartych w nabiale, kiełbasie, oleju kokosowym i palmowym, ponieważ podnoszą poziom cholesterolu we krwi;

– zrezygnuj z produktów zawierających „ukryty tłuszcz”, takich jak wędliny, produkty wysoko przetworzone i słodycze.

• Staraj się eliminować stres i regularnie odpoczywaj.

• Nie pal papierosów, ograniczaj picie alkoholu, pamiętaj o umiarze w piciu kawy.

• Regularnie mierz ciśnienie krwi.

26. stycznia 2017 r.
Zamknij menu