6 zasad dzięki którym unikniesz efektu jojo

Efekt jojo - miara skuteczności Twojej diety

Miarą sukcesu w odchudzaniu jest nie ilość zgubionych kilogramów, a umiejętność utrzymania wymarzonej wagi. Zapewne wielu z Was zdarzało się przez krótki czas utrzymywać restrykcyjną dietę, dzięki której wskazówka wagi niemal momentalnie spadała w dół. Cóż z tego, skoro zaraz po zakończeniu diety natychmiast wracała na poprzednie miejsce? Efekt jojo nie tylko nie jest niczym zdrowym, ale również działa deprymująco i zniechęca nas do kolejnych prób zmian diety. Choćby z tego względu powinnaś zrobić wszystko, by go uniknąć. 

6 zasad, które pomogą ci uniknąć efektu jojo

  1. Przechodząc na dietę nie wprowadzaj zbyt wielu zmian na raz, wtedy organizm zdąży się do nich przygotować.
  2. Nigdy nie zmniejszaj ilości zjadanych kalorii zbyt rygorystycznie. Najpierw wyrzuć słodycze i produkty przetworzone, a efekty przyjdą same. Nie ucinaj kalorii w nieskończoność. Nigdy nie schodzimy poniżej podstawowej przemiany materii.
  3. Jeśli się schudłaś tyle, ile planowałaś, zwiększaj kaloryczność stopniowo.
  4. Nie unikaj białka w czasie redukcji bo zmniejszysz ilość mięśni, a to spowolni metabolizm.
  5. Badaj regularnie witaminy w organizmie i w razie konieczności suplementuj je. Tylko wtedy organizm będzie w stanie optymalnie pracować, kiedy wszystko będzie na optymalnym poziomie.
  6. Nie bądź na diecie zbyt długo. Rób sobie miesiąc przerwy na stabilizację. 
12. grudnia 2017 r.
Zamknij menu