Jak dieta pobudza metabolizm

Dieta to bardzo ważny element realizacji celu/ogólnego wyniku, a tym samym motywacji. Badania pokazują, że powodzenie odchudzania w 70% zależy od odżywiania

W tym programie skupiamy się na przepisach na potrawy zasadowe – oto wybrane powody:

     

  • Nadmierne jedzenie zawierające kwasy i zbyt małe ilości wody spowalniają metabolizm.
  • Brak ruchu na co dzień powoduje niedotlenienie organizmu, a bez tego nie da się pobudzić metabolizmu
  • Stres i leki dodatkowo zakwaszają organizm, a metabolizm kwasowy w mniejszym stopniu wykorzystuje zmagazynowany tłuszcz!
  • Spowolnione w ten sposób działanie enzymów prowadzi do chorób, odkładania substancji balastowej (m.in. cellulitu) i braku energii
  • Intensywniejsze dolegliwości związane z przekwitaniem z powodu zaburzonej równowagi kwasowo-zasadowej
  •  

Można zatem dzięki diecie zasadowej przełączyć metabolizm na wyższy bieg 

 

 

 

PRZYSPIESZENIE METABOLIZMU 

 

„Pilnie trenuję i nic się nie dzieje!”, „Prawidłowo się odżywiam, ale mój metabolizm chyba nie działa prawidłowo!”

 

Regularnie słyszymy takie lub podobne uwagi od naszych klubowiczek. Procesów zachodzących w organizmie nie da się dokładnie zaplanować. Sytuacja ciągle się zmienia ze względu na hormony, sytuacje stresowe oraz cykl miesiączkowy.

 

Są jednak sposoby i triki związane z odżywianiem się, dzięki którym można mimo wszystko przyspieszyć metabolizm.

 

1.      Ananas, papaja i kiwi zawierają enzymy spalające tłuszcz

2.      Pij kawę, czarną i zieloną herbatę; kofeina pobudza przemianę materii, jednak organizm szybko się do tego przyzwyczaja

3.      Jedz produkty spożywcze wysokojodowe (owoce morza, skorupiaki, algi) - uważaj na ilości, jeżeli cierpisz na nadczynność lub stany zapalne tarczycy

4.      Jedz produkty spożywcze o dużej zawartości wapnia (nabiał, woda mineralna)

5.      Chili, pieprz, ostre przyprawy, imbir

6.      Wysokiej jakości oleje

7.      Błonnik

8.      Urozmaicaj swój jadłospis

9.      Jedz śniadanie

10.  Zachowuj przerwy między posiłkami

11.  Przyjmuj wystarczające ilości płynów

12.  Redukuj tkankę tłuszczową

13.  Sięgaj po produkty pełnoziarniste i warzywa (węglowodany złożone)

14.  Ogranicz cukier

15.  Ogranicz spożycie alkoholu

 

 

W połączeniu z dobrze skomponowanym programem treningowym - treningiem obwodowym Mrs.Sporty - w pewnością uda Ci się porządnie podkręcić Twój metabolizm!

25. sierpnia 2015 r.
Zamknij menu