Trening interwałowy a odporność

Za skłonność do infekcji odpowiada nasz układ odpornościowy. Jeśli jest słaby, nie potrafi odeprzeć ataku drobnoustrojów. Ale można temu zapobiec. Jak? Wystarczy wprowadzić do życia niewielkie zmiany:

     

  • Śniadanie - najważniejszy posiłek w ciągu dnia, należy je zjeść w ciągu godziny od wstania z łóżka. Śniadanie powinno być rozgrzewające i sycące, ale nie może zbytnio obciążać przewodu pokarmowego.
  • Odpowiednia dietaUnikaj zawiesistych krupników czy grochówek na mięsie. Wybierz zupę na warzywach, która nie tuczy, natomiast tak samo rozgrzewa i dostarcza wielu witamin i minerałów. Zjedz kawałek chudego mięsa lub ryby, do tego kaszę czy ryż brązowy, surówkę albo jarzyny gotowane na parze.

  • Warzywa-  Do każdego posiłku jedz warzywa, najlepiej na surowo lub ugotowane na parze. Świeże produkty możesz zastąpić mrożonkami.

  • Witamina C Jedz cytrusy, brokuły, natkę, paprykę, porzeczki i szpinak - zawierają witaminę C, która pobudza produkcję interferonu, substancji pomagającej skutecznie rozprawić się z zarazkami.

  •  Marchewka - źródło witamin - Zastąp niezdrowe przekąski marchewką, dostarczysz organizmowi cennych witamin i minerałów, zamiast niepotrzebnych pustych kalorii. Cukier i nadmiar tłuszczów osłabia odporność.
  •  

 

 

16. lutego 2016 r.
Zamknij menu