TRENING POWER -BRZUCH

Ćwiczenia na mięśnie brzucha + trening interwałowy

29 kwietnia klubowiczki zmagały się z treningiem na mięśnie brzucha. 

Mięsnie brzucha- dlaczego takie ważne?

Mięśnie brzucha to jedna z największych grup mięśniowych człowieka. Silne i dobrze wyćwiczone stabilizują i utrzymują kręgosłup w równowadze, pomagają zachować prawidłową pionową postawę. Aby nasz kręgosłup był stabilny i zdrowy, podtrzymujące go mięśnie powinny odpowiednio pracować. Za ruchy dolnego odcinka kręgosłupa odpowiadają m.in. mięśnie brzucha.

Sprawne i dobrze rozwinięte zapobiegną uszkodzeniom krążka międzykręgowego podczas zginania i dźwigania. Gdy mięśnie te są osłabione, ograniczony zostaje ruch kręgosłupa, może pojawić się ból krzyża lub nawet zniekształcenie naturalnych krzywizn kręgosłupa, co w konsekwencji może prowadzić do jego uszkodzenia.

Płaski brzuch nie tylko dobrze się prezentuje, ale również chroni nas przed nadmiernym obciążeniem kręgosłupa. Nadwaga negatywnie wpływa na cały kręgosłup. Jeśli tkanka tłuszczowa rozłożona jest równomiernie, obciążone są wszystkie kręgi i tarcze międzykręgowe. W konsekwencji dochodzi do ich przedwczesnego ścierania się, co może objawiać się silnym bólem i obrzękami stawów.

 

Szczególnie niebezpieczna jest jednak tzw. otyłość brzuszna, która obciąża głównie odcinek lędźwiowy kręgosłupa, a słabe i wiotkie mięśnie brzucha dodatkowo pogłębiają jego skrzywienie.

Mięśnie brzucha to gwiazda plażowego show, więc pomyśl o plecach jako aktorach drugoplanowych. Jeśli chodzi o obwód talii, to właśnie dolna część pleców jest czynnikiem równie istotnym, co tłuszcz na brzuchu.

Wzmocnienie i lepsza rzeźba dolnych partii mięśni pleców sprawi, że talia będzie wyglądać szczuplej. Ponadto silne plecy sprawią, że będziesz w stanie wykonywać wszystkie ćwiczenia na mięśnie brzucha bez obaw o kontuzje.

03. maja 2016 r.
Zamknij menu