Błędy potreningowe, których możesz uniknąć.

Aby szybciej ujrzeć efekty treningu nie wyatrczy TYLKO ćwiczyć.

Zobacz jakie błędy potreningowe wydłużają drogę do wymarzonej sylwetki.

     

  • Błąd nr 1: Opuszczasz ćwiczenia wyciszające ciało.

  •  

Ostatnie minuty treningu powinny być wykonywane dużo spokojniej niż część środkowa.Częstość akcji serca i ciśnienie krwi potrzebują czasu, by powrócić do normalnego poziomu.

 

 

 

     

  • Błąd nr 2: Pomijasz ćwiczenia rozciągające. Po każdym treningu nie zapominaj o rozciąganiu mięśni.

  •  

Pomaga zredukować ból zaraz po treningu i opóźnioną bolesność mięśniową następnego dnia.

 

 

 

     

  • Błąd nr 3: Nie interesuje Cię, czy jesz lub co jesz po treningu.

  •  

Organizm po treningu potrzebuje nowej dawki energii, oraz budulca dla komórek mięśniowych. Postaw na zdrową mieszankę węglowodanów, białek i dobrych tłuszczy (na przykład jogurt grecki z borówkami, bananem i 5-8 orzechów).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

  • Błąd nr 4: Nie zmieniasz sportowych ubrań na świeże.

  •  

Po intensywnym treningu Twój organizm ma lekko obniżoną odporność, a odzież zatrzymuje wilgoć, więc noszenie jej dłużej, niż jest to konieczne, może prowadzić do infekcji.

     

  • Błąd nr 5: Unikasz prysznica po treningu.

  •  

 Pot, który pozostaje na skórze jest doskonałym miejscem dla rozwoju bakterii, które mogą powodować wysypki i inne zmiany skórne.

     

  • Błąd nr 6: Nagradzasz się za udany trening drinkiem.

  •  

Picie napojów wyskokowych po treningu spowalnia regenerację mięśni, odwadnia ciało, oraz zwiększa ryzyko powstawania zakrzepów.

     

  • Błąd nr 7: Zarywasz noc.

  •  

Odpowiednia dawka snu jest kluczem do regeneracji po intensywnym treningu. Jest to czas, kiedy Twoje ciało zaczyna się odbudowywać i formować silniejsze mięśnie.

 

źródło: www.womenshealth.pl/fitness/7-bledow-ktorych-nie-wolno-robic-po-treningu,5268,1

06. stycznia 2016 r.
Zamknij menu