Chcesz zachować sylwetkę?

NIe zwlekaj czekmy na Ciebie!

Większości kobiet nie podoba się własne ciało. Na co narzekamy najczęściej? Na zwiotczałe mięśnie ramion i ud, na dodatkowe kilogramy widoczne w obwodzie bioder i talii.

Dwudziestolatki chodzą na siłownię, aerobik, jogę, zajęcia taneczne, biegają. A pięćdziesięciolatki? Przyznają, że od pływania i jazdy na rowerze wolą prace w ogrodzie czy długi spacer. Uwaga, to nie wystarczy, by zachować dobrą kondycję i atrakcyjną figurę do późnych lat! Ćwiczenia fizyczne są nam potrzebne, dzięki nim wolniej starzeje się nasze DNA.Jak to działa?

Zaobserwowano, że u osób aktywnych wolniej skracają się telomery, czyli końcówki chromosomów porównywane do zegara odmierzającego czas życia komórek. Im są dłuższe, tym więcej razy komórka może się podzielić. Obumiera, gdy telomery stają się zbyt krótkie. Wystarczą jednak trzy godziny gimnastyki tygodniowo, żeby "odmłodzić" telomery o 10 lat - ustalili brytyjscy badacze.

Trenowanie mięśni - to może być jeden z powodów, dlaczego osoby aktywne fizycznie statystycznie rzadziej chorują (m.in. na serce, cukrzycę, nowotwory) i żyją dłużej od tych, które stronią od wysiłku. Coraz trudniej Ci się do niego zmusić?

Wiele kobiet przyznaje, że z wiekiem szybciej się męczy i dlatego unika ruchu. To błąd. Robimy się słabsze, bo już od 30. roku życia mięśni zaczyna nam ubywać (ok. 1-2 kg na dekadę). Ich siła między 50.-70. rokiem życia maleje o jedną trzecią. W efekcie prawie połowa kobiet w tym wieku ma problem z podniesieniem ciężarka o wadze 4,5 kg, czyli tyle, ile waży spora torba z zakupami. Później nie radzi sobie z tym już większość z nas (dane amerykańskiego National Heart, Lung and Blood Institute).

Siedzący tryb życia nasila niekorzystne zmiany w mięśniach. Na szczęście można im zapobiec. W średnim wieku, a profilaktycznie nawet około trzydziestki, potrzebna jest gimnastyka wzmacniająca mięśnie. Jakie ćwiczenia podziałają najszybciej? Wzmacniamy i modelujemy partie ciała, z których jesteśmy tak bardzo niezadowolone: czyli uda, pośladki, brzuch. Kiedy pojawią się efekty? Już za trzy miesiące.

A dodatkowo - tkanka mięsniowa wpływa na metabolizm. Czyli - im więcej masz mięśni, tym więcej palisz tłuszczu. I odwrotnie mniej mięśni -  wolniejszy metabolizm i większa szansa na magazynowanie  kolejnych warstw tkanki tłuszczowej. Zatem warto budować mięśnie!

Nie odkładaj decyzji na póżniej. Czekamy na Ciebie.

 

źródło:http://www.styl.pl/piekno/fitness/news-mlodosc-jest-w-nas,nId,958666

29. listopada 2014 r.
Zamknij menu