Dieta antycellulitowa – oczyść swój organizm!

Cellulit: przyczyny powstawania pomarańczowej skórki

Celullit ściśle wiąże się z zawartością toksyn w naszym organizmie. W szczególności to właśnie tkanka tłuszczowa jest najbardziej podatna na magazynowanie toksyn. Jeśli dostarczamy dużo toksyn wraz z pokarmem, czy poprzez środowisko w jakim żyjemy, narażamy organizm na przeciążenia.

Przeładowana toksynami wątroba oraz nerki nie są w stanie skutecznie usunąć toksycznych substancji, dlatego tak ważne jest, aby priorytetowo zadbać o prawidłową pracę tych organów w celu usunięcia dotychczas zgromadzonych toksyn, a następnie wprowadzić dietę jak najmniej obciążającą organizm nowymi nakładami tych trucizn.

Drugim miejscem, gdzie znajdziemy dużo toksyn jest przestrzeń międzykomórkowa, która wypełniona jest specjalnym płynem pełniącym funkcje komunikacyjne i transportowe pomiędzy sąsiednimi tkankami. Jeśli są w niej toksyny – będą zmniejszały naturalne procesy odżywcze i transportowe zatruwając to miejsce oraz niestety będą widoczne gołym okiem jako „pomarańczowa skórka”. Zatem, co usunąć z diety, aby usprawnić detoks organizmu, a tym samym oczyścić tkankę tłuszczową?

Cellulit a dieta

Dieta antycellulitowa w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi szybko wpłynie na znaczną redukcję pomarańczowej skórki. Gdy masz cellulit, usuń z menu:

  • Alkohol – każdy alkohol jest toksyną dla organizmu
  • Papierosy i dym nikotynowy
  • Metale ciężkie tj. rtęć, arszenik, aluminium, ołów, cyna, nikiel, kadm. Znajdziesz je w: rybach, farbach, gazetach, pestycydach, nawozach, owocach morza, dezodorantach, garnkach i patelniach, puszkowanym jedzeniu, plastikowych butelkach i opakowaniach, mleku w kartonie, konserwach, utwardzanych olejach np. margaryny
  • Pozbądź się pasożytów i upewnij się, że nie cierpisz na żadne inne infekcje, które mogą obciążać układ hormonalny, wpływać na pracę nerek, jelit i wątroby
  • Niedobory żywieniowe i niedobory witamin – brak pełnowartościowego białka i tłuszczów spowolni regenerację tkanek i ich zdolności do detoksu
  • Żywność pełną sztucznych dodatków i toksyn tj. gotowe mrożonki i żywność wygodną, gotową do podgrzania typu: pierogi, krokiety, racuszki, zapiekanki, pizze, chipsy i chrupki
  • Tłuszcze trans – znajdziemy je w tłustych produktach smażonych w wysokich temperaturach, barach szybkiej obsługi i typu fast food. Unikaj żywności ociekającej tłuszczem oraz smażonej. Zazwyczaj w gastronomii używa się olejów roślinnych ze względu na niską cenę, jednak są one najbardziej podatne na niszczenie.
  • Tłuszcze poddawane smażeniu, w szczególności długotrwałe smażenie na olejach roślinnych prowadzi do niszczenia nienasyconych kwasów tłuszczowych i nasila procesy utleniania się tłuszczu, co przyczynia się do strucia wątroby i uniemożliwia jej prawidłowe oczyszczanie krążącej krwi. Najlepiej całkowicie zrezygnować ze smażenia, ewentualnie zastosować pieczenie w niezbyt wysokich temperaturach, duszenie lub gotowanie. Najbardziej stabilnymi kwasami tłuszczowymi są tłuszcze tj. łój, smalec, masło klarowane czy olej kokosowy.
  • Unikaj żywności modyfikowanej genetycznie oraz produktów niepewnego pochodzenia. Bez wątpienia należy usunąć z diety kukurydzę, olej rzepakowy, soję i pszenicę.
  • Nabiał i produkty mleczne, w szczególności te dosładzane. Mleko zawiera dużo estrogenów i innych żeńskich hormonów, które mogą przyczynić się do rozregulowania gospodarki hormonalnej, a w efekcie powodować nadmierne gromadzenie cellulitu. Mleko silnie wzmaga wydzielanie insuliny, co nasila procesy lipogenezy w komórkach tłuszczowych.
  • Sztuczne słodziki – przyzwyczajają nasze kubki smakowe do słodkiego smaku, a ponadto pomimo tego, że nie dostarczają cukru mogą nas uzależniać i wpływać na nadmierne wydzielanie się insuliny i potęgować tworzenie komórek tłuszczowych
  • Mięso zawierające hormony, antybiotyki i sztuczne dodatki. Wszystkie te trucizny gromadzą się w tkance tłuszczowej zwierząt w ciągu życia i w niej zostają. Mięso kupuj ze sprawdzonych źródeł, unikaj kiełbas i wędlin z marketów
  • Przetworzone produkty zbożowe: pieczywo, bułki, produkty cukiernicze, paluszki, krakersy, wafelki, wafle ryżowe, pieczywo chrupkie, pieczywo kukurydziane, płatki kukurydziane, muesli z dodatkami, czekoladowe i owocowe płatki śniadaniowe, batoniki zbożowe, gotowe kaszki i owsianki, budynie, kisiele i słodkie jogurty z dodatkami zbóż.
  • Słodkie napoje zawierające sztuczny cukier, soki wyprodukowane na bazie syropu owocowego oraz te z dodatkiem fruktozy lub syropu glukozowo-fruktozowego. 

Autor: Agnieszka Cioś

31. maja 2018 r.
Zamknij menu