Dobre nawyki, które mogą pobudzić Twój metabolizm.

eśli chcesz poprawić stan swojego zdrowia i schudnąć, pierwszą rzeczą, na którą musisz zwrócić uwagę jest metabolizm. Dlaczego? Ma ogromny wpływ na to jak komórki naszego ciała są zasilane w energię i składniki odżywcze. Zaburzenia metaboliczne zazwyczaj powodują nadwagę.

Przygotowaliśmy listę dobrych nawyków, które mogą pomóc przyspieszyć Twój metabolizm. Więc zdrowiejmy i bądźmy fit!

 

 

       

    •  

      PO PIERWSZE PLANUJ POSIŁKI

    •  

 

 

Nasz organizm jest mądry. Spodziewa się, że podamy mu pokarm w określonym momencie, dlatego wykorzystuje większość energii do tego czasu, wiedząc, że za chwilę otrzyma jej więcej. Ale jeśli Twój harmonogram posiłków jest nieregularny, organizm magazynuje energię, zamiast jej używać, ponieważ nie jest pewien, czy dostarczymy mu jej więcej. Jedzenie co 3-4 godziny pomoże organizmowi wykorzystać całą energię.

 

 

       

    •  

      WODA JEST TWOIM SPRZYMIERZEŃCEM W WALCE O WYMARZONĄ SYLWETKĘ

    •  

 

 

Odpowiednia podaż płynów przyczynia się do dobrej przemiany materii. Gdy organizm jest pozbawiony wody, spalamy mniej kalorii. Ponadto, wątroba koncentruje się na przywróceniu dostaw wody i nie zwraca większej uwagi na spalanie tłuszczu. Dlatego należy pić więcej! Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do picia dużych ilości wody, pij herbatę. Zielona herbata jest wspaniała, jeśli chodzi o zapewnienie codziennego nawodnienia.

 

 

       

    •  

      BĄDŹ AKTYWNA FIZYCZNIE KAŻDEGO DNIA

    •  

 

 

Każdy rodzaj aktywności fizycznej, czy to jogging, spacery, taniec czy ćwiczenia w siłowni, przyczyniają się do szybszej przemiany materii. Ćwiczenia wytrzymałościowe są najlepsze, ponieważ wspomagają szybszy wzrost tkanki mięśniowej. Nasze mięśnie wymagają energii nawet wtedy, gdy odpoczywamy. Dlatego najlepszym sposobem, aby przyspieszyć swój metabolizm są regularne ćwiczenia. 

 

 

       

    •  

      WSTAWAJ WCZEŚNIE

    •  

 

 

Światło słoneczne również ma wpływ na metabolizm. Poranne słońce pomaga organizmowi regulować te procesy biologiczne, które zależą od zmian pory dnia, a które z kolei są niezbędne do zużywania energii.

 

 

       

    •  

      WĘGLOWODANY WCALE NIE SĄ TWOIM WROGIEM

    •  

 

 

Nie przeciążaj się dietami, które prowadzą do całkowitego wyparcia węglowodanów. W celu prawidłowej syntezy serotoniny, trzeba zapewnić wystarczający poziom tego składnika. Brak węglowodanów może mieć negatywny wpływ na aktywność mózgu.

 

 

       

    •  

      NIE PODJADAJ!

    •  

 

 

Jeżeli jesteś fanem frytek, kanapek i słodyczy, musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że częste podjadanie spowalnia metabolizm. Energia, którą otrzymujemy z pożywienia wystarcza zwykle na 3 lub 4 godziny. Po tym czasie organizm zaczyna czerpać energię ze spalania własnego tłuszczu. Stałe podjadanie zapobiega temu procesowi i w ten sposób można zyskać na wadze.

17. grudnia 2016 r.
Zamknij menu