• Mit 1 – Jajka podnoszą cholesterol. Faktem jest, że żółtka zawierają 186mg cholesterolu (62% zalecanej dziennej dawki).
    badania  pokazują co innego – im więcej zjesz cholesterolu z pożywienia tym nasza wątroba produkuje go mniej. Cholesterol z pożywienia nie wpływa na stężenie cholesterolu w osoczu krwi!
  •  

Najlepiej jeść jajka na miękko lub w formie delikatnie ściętej jajecznicy.

Jaka mają mnóstwo pozytywnych własnościowi:

     

  • Są  bogate w luteinę i zeaksantynę, przeciwutleniacze, które zmniejszają ryzyko chorób oczu, takich jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćmy
  • Są bardzo bogate w cholinę, składnik odżywczy nasz mózg, najnowsze statystyki mówią, że  ponad 90% ludzi mają niedobór choliny  
  • Są one bogate w świetnej jakości białka, które mają wiele zalet, w tym – pomagają w zwiększeniu  masy mięśniowej i poprawieniu jakości kości 
  • Badania pokazują, że jaja zmniejszaj uczucie sytości i pomagają spalić tłuszcz.
  •  

 

Badania udowadniają, że osoby jedzące jajka :

     

  • W prawie wszystkich przypadkach poziom "dobrego"cholesterolu idzie w górę
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w jajkach obniżają stężenia triglicerydów we krwi  
  • Poziom związków antyrakowych i obniżających cholesterol, takich jak luteina i zeaksantyna znacznie wzrasta 
  • Niektóre badania wykazują zmniejszone ryzyko udaru mózgu.
  •  

 

 

 

 

 

 

źródło: motywatordietetyczny.pl/2015/09/mity-na-temat-jajek-jajka-sa-zdrowe-badania/

28. września 2015 r.
Zamknij menu