Jak nie przytyć podczas Świąt?

Świąteczne biesiadowanie często zostawia po sobie ślad w postaci dodatkowych kilogramów... Ale nie musi tak być.

Mamy do dyspozycji liczne sposoby, za pomocą których możemy zapobiec spowolnieniu metabolizmu. Jednym z nich jest ukierunkowana rozbudowa mięśni. Mięśnie nie tylko chronią nasze ciało, ale również pomagają nam spalać kalorie... na kanapie, a nawet podczas snu. Tylko mięśnie są w stanie spalać tłuszcz. Za pomocą prostych wskazówek możemy zadbać o kondycję na Święta, tak aby pierogi, ciastka i pierniki spożywać z radością i bez wyrzutów sumienia.

Trening w klubie 2-3 razy w tygodniu, systematyczny i realizowany wg planu treningowego pozwoli Ci aktywować i rozbudować tkankę mięśniową, a tym samym wspomoże wytrzymałość i siłę, pobudzając Twój metabolizm. Mięśnie wypracowane podczas treningu będą czerpać energię z tkanki tłuszczowej tym samym chroniąc przed dodatkowym poświatecznym tłuszczykiem.

Jeśli jednak nie chcesz w święta zaprzepaścić efektów treningów, zachowaj odrobinę zdrowego rozsądku:

     

  • Jedz powoli. Nie rzucaj się na stół. Jeśli kolacja wigilijna jest planowana na późniejszą godzinę, zjedź w ciągu dnia normalne śniadanie i obiad: owsianka jest świetnym pomysłem na początek dnia. Da Ci energię, ale jednocześnie z samego rana podkręci metabolizm i przygotuje na wieczorną ucztę.
  • Rób przerwy między posiłkami. Tradycyjnie biesiady świąteczne obfitują w klikudaniowe zestawy dań: przystawki, zupy, główne danie, deser. Zachowaj umiar - rozkoszuj się każdym kęsem. Jedź małe porcje, dania serwuj na mniejszych talerzykach - dzięki temu będzie Ci się wydawało, że porcje są duże a zjesz mniej. Ucztę zacznij od niskokalorycznych sałatek i przystawek. Będziesz miałą mniejszą ochotę na duże porcje tłustych potraw.
  • Idź na spacer. Bez względu na to, czy za oknem będzie prószył śnieg czy nie, warto zabrać bliskich i pójść na wspólny spacer. To zawsze dobry pretekst do tego, by choć na godzinę uciec od świątecznego stołu i przygotować miejsce na kolejne potrawy. Do tego zawsze się odrobinę poruszasz i spalisz choć odrobinę kalorii.
  • Nie zapominaj o piciu wody. Woda pobudza metabolizm, oczyszcza i wspomaga trawienie.
  •  

Głowa do góry - przecież Święta są od tego, by jeść ze smakiem, ważne jest stawianie realnego celu na okres świąteczny czyli nie za wszelką cenę schudnąć w tym okresie, ale nie przytyć – to łatwiejsze do zrealizowania.

 

źródło:http://fitness.sport.pl/fitness/1,111334,10863997,Jak_nie_przytyc_w_swieta_.html;

24. grudnia 2014 r.
Zamknij menu