Jak podkręcić metabolizm?

Ćwiczysz regularnie, ogranczyłaś jedzenie a mimo wszystko nie chudniesz? Powód może tkwić w spowolnionym metabolizmie. Pamiętaj to TY masz wpływ na to, jak szybko trawisz posiłki!

Zastanawiasz się, co zrobić, żeby przyspieszyć metabolizm?

     

  • JEDŹ REGULARNIE.

  •  

to skuteczny sposób na przyspieszenie przemiany materii. Aby podkręcić trawienie należy spożywać posiłki co 2-4 godzin (nie częściej i nie rzadziej). Zjedź 4-5 posiłków dziennie z zachowaniem odstępów czasowych. Posiłkiem jest także kawa z mlekiem/kawa z cukrem/cukierek i ciasteczko. Nie da się? Wszystko jest kwestią zorganizowania. Ostatni posiłek zjadasz najpózniej na 2 godziny przed snem, Twój organizam już nie potrezbuje wieczorem dużo energii.

     

  • OSTRE PRZYPRAWY ZWIĘKSWZAJĄ METABOLIZM.

  •  

włączenie ich do diety zaskutkuje spalaniem komórek tłuszczowych. Sięgnij po pieprz i chili, które pobudzą przemianę materii aż na godzinę od posiłku! Poza tym do dań dodawaj takie zioła, jak majeranek, oregano, bazylia, rozmaryn, kolendra, kminek czy koper. Natomiast desery wzbogacaj cynamonem

     

  • ĆWICZENIA PRZYŚPIESZAJĄCE METABOLIZM.

  •  

Dzięki regularnym ćwiczeniom zapewnisz sobie zgrabną sylwetkę, nie tylko poprzez modelowanie, ale także przyspieszenie metabolizmu. Systematyczna dawka ruchu skutecznie podkręci przemianę materii! Zasada jest prosta: im więcej masy mięśniowej, tym szybsze spalanie. Skup się zatem na ćwiczeniach siłowych. Ćwicz kilka razy w tygodniu przez mniej więcej 30min. Krótszy trening nie przyniesie efektów.

     

  • Nie stresuj się i dbaj o sen

  •  

przewlekły stres powoduje tycie? Wydzielanie hormonów stresu – adrenaliny i kortyzolu spowalnia metabolizm i przyczynia się do odkładania się tkanki tłuszczowej, szczególnie na brzuchu. Podobnie niedostateczna ilość snu spowalnia procesy trawienne. Jeśli dołożyć do tego późnowieczorne podjadanie, mamy idealny przepis na otyłość.

zastosuj i ciesz się wspaniałą sylwetką.

 

źródło: wizaz.pl/Fitness/sposoby-na-przyspieszenie-metabolizmu/Nie-stresuj-sie-i-dbaj-o-sen

08. listopada 2015 r.
Zamknij menu