Chcemy przedstawić Ci króla wszystkich ćwiczeń: Jego Wysokość Przysiad.

To jedno z najlepszych ćwiczeń funkcjonalnych, o którego doskonałości świadczy fakt, że sięgają po niego sportowcy z większości dziedzin.  Przysiad angażuje mięśnie ud, pośladków i brzucha, a jednocześnie wzmacnia stawy i ścięgna. Pod jednym warunkiem: że wykonujesz go prawidłowo❗️ Jak zrobić przysiad?

1.    Stań w lekkim rozkroku na szerokość bioder. Patrz przed siebie. Napnij mięśnie brzucha.

2.    Powoli ugnij kolana wypychając biodra do tyłu tak, jakbyś chciała usiąść na krześle.Kręgosłup pozostaje prosty, a głowa jest jego przedłużeniem. Stopy w całości powinny przylegać do podłoża.

3.    Prostując kolana wróć do pozycji wyjściowej.   

Najczęstsze błędy przy robieniu przysiadów:·  

⛔️odrywanie pięt od podłoża –prowadzi do przeciążeń w stawach biodrowym, kolanowym oraz w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Nie rób tego!·  

⛔️przysiady z tułowiem ustawionym prostopadle do podłoża – tułów powinien być prosty i pochylony pod kątem ok 45%. W przeciwnym wypadku zanadto obciążasz mięśnie grzbietu;·  

⛔️kierowanie kolan do środka –może prowadzić do uszkodzeń w stawie kolanowym;·  

⛔️wychodzenie kolanami poza linię wyznaczoną przez palce stóp – jest powodem nadmiernego napięcia w rzepkach kolanowych;·  

⛔️wyginanie pleców w łuk -nadmiernie obciąża odcinek lędźwiowy kręgosłupa i osłabia prostowniki grzbietu.

04. maja 2020 r.
Zamknij menu