Kolacja bardzo ważny posiłek.

Powszechna opinia głosi, że ostatni posiłek nie musi być zjadany najpóźniej do godziny 18. Obecnie specjaliści zalecają, aby spożywać kolację na około 2-3 godziny przed snem, co często oznacza poźne godziny wieczorne. Lekka i pożywna kolacja to ważny posiłek, z którego nie możesz rezygnować, nawet podczas odchudzania.

Ten posiłek powinien zawierać białko-chude mięso, ryby, drób, jaja, produkty sojowe i nabiał, także zdrowe tłuszcze i zdrowe węglowodany pochodzące z warzyw lub z pełnoziarnistego pieczywa.Powinna powodować uczucie sytości na dłuższy czas.

Zdrowa kolacja nie może zawierać ciężkich do strawienia składników z którymi nasz układ trawienny będzie walczył całą noc… zamiast dać nam swobodnie odpocząć…

z czego zrezygnować planując kolację aby w ciągu nocy zjedzone przez nas kalorie nie zamieniały się w niechciany tłuszczyk:

Czego nie jeść na kolację:

     

  • słodycze odpadają zupełnie i bezwarunkowo
  • białe pieczywo
  • ryż i kasze
  • białe makarony
  • ziemniaki
  • owoców
  •  

Pamiętaj rezygnacja z kolacji opóznia odchudzanie.

13. czerwca 2016 r.
Zamknij menu