Niedoceniana część treningu -rozciąganie.

Rozciąganie mięśni często kojarzymy z ćwiczeniami dla osób w dojrzałym wieku i jest tą częścią treningu, z której najczęściej rezygnujemy. Niesłusznie traktujemy je po macoszemu, bowiem ten rodzaj aktywności niesie za sobą dużo więcej korzyści, niż możemy sobie wyobrazić.

Rozciąganie statyczne, czyli najbardziej znana forma ćwiczeń stretchingowych, w której należy utrzymać wybraną pozycję przez co najmniej 10 sekund. Przy tego typu rozciąganiu należy oddychać spokojnie i miarowo, nie zatrzymując oddechu.

Jak się rozciągać?

Stretching należy traktować jako regenerację mięśni i ważny krok w drodze do idealnej sylwetki. Nie powinno sprawiać bólu i należy wykonywać je spokojnie, ze stałym naciskiem na rozciągany obszar. Istotne, aby traktować każdą część ciała z równą powagą i w każdej pozycji wytrzymać od 10 sekund do 1 min.

co nam daje rozciąganie?

     

  • szybsza regeneracja – zbierający się w mięśniach podczas treningu kwas mlekowy przedostaje się do krwioobiegu, żeby potem zostać poddanym procesom metabolicznym w wątrobie.
  • pomoc w walce z cellulitem – napięcie mięsienia poprawia podskórne krążenie krwi, a co za tym idzie – pomaga zredukować cellulit
  • minimalizacja napięć mięśniowych – każdy ból kręgosłupa zaczyna się albo od zbyt słabo, albo zbyt mocno napiętych mięśni. Jeśli ten stan trwa długo, dochodzi do bólów stawowych. Rozciąganie pozwala wyrównać napięcie mięśniowe, hamuje zmiany związanych z pracą stawów, a w dalszej perspektywie koryguje postawę.
  • regulacja hormonalna – odpowiedni oddech i ucisk poszczególnych gruczołów hormonalnych w pozycjach rozciągania pozwalają na dodatkową regulację hormonalną, co często może wpływać np. na polepszenie metabolizmu.
  •  

 

26. grudnia 2016 r.
Zamknij menu