OTO WROGOWIE TWOJEGO ZDROWIA.... I SYLWETKI.

KONIECZNIE SPRAWDŹ CO POWINNAŚ WYELIMINOWAĆ ZE SWOJEGO JADŁOSPISU.

Na półkach sklepowych coraz większy wybór, coraz częściej sięgamy po produkty "gotowe do spożycia", dania na szybko, posiłki bez konieczności przyrządzania. Ale czy tak na prawde zdajemy sobie sprawę co zjadamy w ciągu dnia i jaką wartoścć odżywczą wnoszą te produkty do naszego organizmu? Ile korzyści nasz organizm z nich czerpiem i czy w ogóle? 

ŻYWNOŚĆ PRZETWORZONA... BO O NIEJ MOWA, TO PRODUKTY, KTÓRE W PROCESIE PRODUKCJI ZOSTAŁY PODDANE OBRÓBCE TECHNOLOGICZNEJ CO PRZYCZYNIA SIĘ DO ZWIĘKSZENIA ICH TRWAŁOŚCI. JEST TO MOŻLIWE TYLKO DZIĘKI ZASTOSOWANYCH DODATKACH DO ŻYWNOŚCI. WYKORZYSTUJE SIĘ WSZYSTKIE TE KTÓRE ZACZYNAJĄ SIĘ NA "E", SĄ TO: 

 

       

    • tłuszcze roślinne utwardzone
    • substancje zagęszczające
    • substancje stabilizujące
    • substancje słodzące (cukier, słodziki)
    • wzmacniacze smaku (np. glutaminian sodu)
    •  

 

To właśnie te składniki są w ostatnim czasie przyczyną wielu schorzeń, alergii, nowotworów, bólu głowy, ale także.... otyłości.

Żywność wysoko przetworzona dzięki zawartości odpowiednich substancji chemicznych ładniej wygląda, intensywniej pachnie, mocniej smakuje, ma idealną konsystencję i dłuższy termin sugerowanego spożycia.

Dlaczego szkodzi? 

Spożywanie tego typu żywności powoduje kumulacje w naszym ogranizmie toksyn. Proces produkcji wytwarzania powoduje iż produkty te najczęściej tracą wszelkie wartości odżywcze, więc do naszego organizmu tak na prawdę nic nie wnoszą oprócz zbędnych kalorii ( ze względu na zbyt wysoką zawartość dodawanego cukru, tłuszczów, soli w produktach) oraz chemicznych substancji wyniszczających nasze zdrowie.

Produkty, które powinnaś wyeliminować ze swojej diety:

 

     

  • Wafle ryżowe,
  • pieczywo chrupkie
  • płatki ryżowe błyskawiczne
  • Chrupkie płatki śniadaniowe (czekoladowe, cynamonowe, miodowe itd.)
  • Jogurt smakowy z wsadem „owocowym”
  • syropy owocowe,
  • napoje gazowane,
  • chipsy i słone przekąski,
  • chrupkie płatki śniadaniowe,
  • wysoko przetworzone wędliny czy parówki,
  • wszystkie produkty typu instant,
  • kostki rosołowe,
  • przyprawa w płynie,
  • gotowe sosy sałatkowe,
  • mieszanki przypraw,
  • słodycze, batony musli itp.
  •  

Przy wyborze produktów spożywczych trzmaj się pewnych zasad. 

 

       

    • Pamiętaj, że najzdrowszym produktem będzie ten o najkrótszej liście składników.
    • Skład podawany jest malejąco. Na pierwszym miejscu – występuje w największej ilości
    • Jeśli na początku, 1,2,3 miejscu znajduje się cukier- ten produkt nie jest dla Ciebie
    • Szukaj właściwej nazwy produktu; łąkowe, śmietankowe czy „prosto z natury” wcale nie musi oznaczać masła.
    •  

 

 

Powiedzenie głosi "jesteś tym co jesz"....

... nie zaśmiecaj swojego organizmu, zadbaj o swoje zdrowie! :) 

28. stycznia 2017 r.
Zamknij menu