Poprawnej techniki przysiadów - ucz się pod opieką trenerów MRS.SPORTY.

Squad czyli przysiad, a najczęściej półprzysiad.

 

Ogólnie znany, lecz ciągle pojawiają się problemy, jak zrobić go dobrze. Wykonujemy go określonym zakresie – do momentu aż w stawach kolanowych uzyskamy kąt prosty. Zakres ruchu do kąta prostego jest wystarczający, by odpowiednio obciążyć mięśnie i dodatkowo bardziej bezpieczny od pełnego przysiadu! W pełnej wersji (czyli pełnego przysiadu) znacznie trudniej jest utrzymać prawidłową pozycję kręgosłupa. Poza tym wymaga on bardzo dobrej elastyczności mięśni łydek. Aby unikać niepotrzebnych zagrożeń w zupełności wystarczy ograniczyć się do półprzysiadu.

 

Wykonując przysiady możesz liczyć na piękne zgrabne łydki, uda i pośladki, ale również wypracowanie mięśni głębokich, poprawę stabilizacji, koordynacji ruchowej, przez co twoje ciało będzie dodatkowo zabezpieczone przed kontuzjami.

Mało kto wie, że przysiady to ćwiczenia wielostawowe angażujące wiele grup mięśniowych. Spala ogromne ilości kcal. Poprzez trening dużych grup mięśniowych takich jak plecy i nogi, stymulujesz naturalną gospodarkę hormonalną, przez co twój metabolizm przyspiesza a procesy biochemiczne i hormony pracują w twoim organizmie w jak najlepszym porządku, przez co tłuszcz spalany jest optymalnie i bez problemu.

Wiele osób popełnia duży błąd podczas wykonywania przysiadu, koncentrując się na pochylaniu tułowia do przodu, zamiast na ugięciu kolan i wypchnięciu miednicy do tyłu. Bardzo ważne jest utrzymanie ciężaru ciała lekko z tyłu (na piętach) i na zewnętrznej krawędzi stopy – co pozwala unikać zbliżania się kolan do linii środkowej ciała podczas wykonywania ruchu w dół.

Podczas wykonywania ćwiczenia:

     

  • plecy miej cały czas wyprostowane, pionowo w górę,
  • przyciągnij do siebie łopatki,
  • w trakcie przysiadu wypychaj biodra do tyłu, aby brzuch znalazł sie pod kątem 60 stopni w odniesieniu do ud,
  • nogi powiny uginać się w stawach kolanowych pod kątem prostym, dla bardziej zaawansowanych pod kątem 60 stopni,
  • podczas schodzenia w dół - podciągnij ręce do góry, podczas wstawania  - opuszczaj w dół,
  • napnij mięśnie brzucha,
  • napnij i ściśnij pośladki,
  • pilnuj aby kolana nie przekroczyły lini palców u stóp,
  • stój w lekkim rozkroku, cała powierzchnia stóp powinna stykać się z podłożem.
  •  

Powodzenia i wytrwałości w szlifowaniu techniki.

 

 

źródło:http://motywatordietetyczny.pl/2014/08/11/prawidlowe-przysiady-recepta-na-wszelkie-zlo/;http://www.fit.pl/cwiczeniadlaciebie/fitmix/rozne-cwiczenia/squat--jedno-cwiczenie-wiele-mozliwosci,217,1,0.html

04. grudnia 2014 r.
Zamknij menu