Porada trenerki Anety - jak zmotywować się do wysiłku?

Ile to już razy mówiłaś: "koniec, od jutra zaczynam ćwiczyć". A może nie mieścisz się w ubrania, które jeszcze rok temu były na Ciebie dobre.

Ale przecież nikt nie zmusi cię do ćwiczeń jeśli nie będziesz chcieć, chodź chcesz wyglądać dobrze i czuć się zdrowo. Tego chce każdy, ale nie każdemu chce się podnieść z kanapy po ciężkim dniu pracy, żeby robić brzuszki. Żeby jednak zacząć ćwiczyć musisz znaleźć powód, który jest dla Ciebie ważny.

Jest wiele korzyści płynących z regularnych ćwiczeń, po prostu wybierz taki, który przemawia do ciebie najbardziej. A w momentach zwątpień zastosuj samomotywację:

 

     

  • Pomyśl, jak dobrze będziesz czuć się po treningu.
  • Pomyśl ile stracisz kalorii.
  • Wyobraź sobie siebie za miesiąc lub dwa.
  • Wyobraź sobie nowe ubrania, które będziesz mogła założyć.
  • Często spoglądaj na zdjęcie, na którym nie wyglądasz najlepiej.
  • Opisuj efekty, jakie udało ci się osiągnąć dzięki treningom.
  •  

 

A więc koniecznie zacznij uprawiać sport, dzięki któremu nie tylko wyszczuplejesz i wzmocnisz swoje mięśnie, lecz także poczujesz, że robisz coś dla siebie, będziesz mieć swoje hobby, zadbasz o swoją kondycję fizyczną i psychiczną a Twoje zdrowie ulegnie poprawie. Ćwicząc regularnie i poprawiając sylwetkę spowodujesz, że ludzie z twojego otoczenia też będą chcieli dbać o siebie. Możesz stać się dobrym przykładem dla innych, zaangażować ich w nowy styl życia.

Pamiętaj tylko, żeby ustalić sobie realistyczne cele - nie należy rzucać się z motyką na słońce, tylko zacząć od małych kroków. Chwile wahania i potknięcia zdarzają się zawsze i łatwo wtedy zniechęcić się do dalszych starań, zaprzestać treningów. Zwłaszcza, jeżeli postawisz sobie za wysoko poprzeczkę.

05. kwietnia 2015 r.
Zamknij menu