Rollowanie

Usuwanie bólu poprzez punkty spustowe.

Każdy niezależnie od wieku i aktywności fizycznej, codziennie powtarza podobne schematy ruchowe. Wielogodzinne siedzenie przy biurku, ulubiony rodzaj treningu. Powtarzanie wiele lat tych samych czynności może doprowadzić do przeciążenia powięzi,  w niektórych punktach. To powoduje powstanie nadwrażliwych punktów, gdzie tkanka jest mniej elastyczna i nawodniona, a w jej strukturze tworzy się swoisty „zrost” . Te właśnie punkty nazywamy: punktami spustowymi bólu. W miejscu tym występuje zwiększone napięcie, przez co zarówno nerwowy jak i układ krwionośny funkcjonuje z trudem.

 

Punkty spustowe należy „rozluźnić”. Idealną sytuacją są regularne sesje masażu. Jednak ta usługa wymaga większych nakładów finansowych.  Tu z pomocą przychodzi nam różnego rodzaju sprzęt do automasażu czy też rolowania. Możemy wybierać między wałkami, piłkami różnej wielkości i strukturze. Niezależnie od rodzaju wybranego przez nas sprzętu, jego zadanie jest takie samo. Ma on doprowadzić do uwolnienia punktów spustowych. Ale zaraz. Jak znaleźć taki punkt i czy każdy z nas je posiada?  Technika autouwalniania powięziowo-mięśniowego jest bardzo prosta. Wystarczy poprzez nacisk konkretnej party ciała na np. piłeczkę do masażu szukać bolesnego punku. Uciskanie takiego punktu będzie powodowało dyskomfort czy nawet ból podobny do tego, towarzyszącemu podczas rozciągania. Uciskając taki punkt uwalniamy go od napięcia, przywracając naturalną strukturę zarówno powięzi jak i mięśnia. Dzięki temu po zakończonej sesji rolowania, nasz układ ruchu działa poprawnie. Elastyczność mięśni wraca do normy, a stawy poprawiają swoją mobilność.

JEŻELI NIE WIERZYSZ MOŻESZ WYKONAĆ PONIŻY TEST:

 

1.     Stań prosto , ze złączonymi prostymi nogami, ciężar ciała równomiernie rozłożony na całych stopach


2.     Wykonaj skłon, nie uginając nóg w stawach kolanowych (głową staraj się dotknąć do kolan, dłońmi do podłogi, nie pogłębiaj, zapamiętaj punkt, w którym twoje dłonie jak największą częścią dotykały podłogi, a nogi pozostały proste w stawach kolanowych)


3.      Wróć do pozycji wyjściowej


4.     Rozpocznij rolowanie stopy- mała piłką przeznaczoną do rolowania, wielkości piłeczki tenisowej. Ustaw stopę na piłeczce częścią bliżej pięty i z lekkim naciskiem przetocz po piłce w kierunku palucha. Wróć od palucha do pięty, następnie do drugiego palca. Takich ruchów wykonaj 5 (zachowując zasadę pięta-palec ), zwiększając z każdym razem nacisk na piłkę. Skup się na śródstopiu i przesuwając stopę po piłce poszukaj miejsca ,w którym czujesz największy dyskomfort. Uciskaj to miejsce, aż do uczucia promieniującego bólu (uciśnij , wytrzymaj 5-10 sekund, rozluźnij i ponownie uciśnij, powtórz 3-5 razy). Cały zabieg powtórz na drugiej stopie.


5.     Wykonaj skłon, zgodnie z wcześniejszą techniką.


6.     Odpowiedz na pytania: Czy udało mi się wykonać większy skłon? Czy skłon był prostszy do wykonania? Czy skłon był mniej bolesny(odczucie rozciągania tylnej części nóg)? Czy udało mi się położyć większą część dłoni na podłodze?

 

 

Jeżeli przyłożyłeś się do rolowania , odpowiedź na wszystkie pytania będzie brzmiała TAK.

07. października 2017 r.
Zamknij menu