Rozciąganie a kręgosłup

Gibkie i elastyczne ciało ma pozytywny wpływ na pracę stawów mięśni

Nie od dziś wiadomo, że gibkie i elastyczne ciało ma pozytywny wpływ na pracę stawów mięśni zapobiegając urazom zmniejszając ból i zwiększając wydolność organizmu przy wykonywaniu wysiłku fizycznego. W wielu dziedzinach sportowych wzmożona elastyczność kojarzona jest z wpływem nie tylko na jakość życia i funkcjonalną niezależność, ale też równowagą psychiczną. 

Mówiąc o niezależności funkcjonalnej mamy na myśli wieloletnią sprawność, która jak wiemy z wiekiem maleje. Z czasem najzwyklejsze sznurowanie butów może być trudnością, ale nie jest to wynikiem samego procesu starzenia się, a niejednokrotnie jest to kwestia zaniedbania pewnych sfer we wcześniejszych okresach życia.

Rozciąganie a kręgosłup

Osoby czynnie uprawiające sporty, w których podłożem jest rozciąganie (takie jak joga), żyją w bardzo dobrej formie fizycznej i psychicznej. Elementem, o którym rzadko się mówi w przypadku stretchingu jest kwestia wzmacniania mięśni posturalnych, dzięki którym jesteśmy w stanie utrzymać nasze ciało w odpowiedniej równowadze.

Osoby czynnie uprawiające sport powinny zastosować program rozciągania który będzie niwelować skutki nadmiernych przeciążeń wynikających z wysiłku. Osoby o niskiej aktywności fizycznej i trybie pracy siedzącej czy też stojącej powinny niezwłocznie zacząć dbać o to, aby ich ciało zaczęło nabierać odpowiedniej elastyczności. Utrzymywanie ciała w jednej pozycji wpływa bardzo niekorzystnie na cały układ kostny i mięśniowy człowieka. Prowadzi do zesztywnień i napięć a w konsekwencji objawów bólowych, z których najczęstszym jest ból w okolicach odcinka lędźwiowego kręgosłupa czy też w okolicach karku.

Korzyści płynące z rozciągania:

 

ü Zwiększa ruchomość w stawach.

ü Odżywia ciało zwiększając przepływ limfy i krwi.

ü Wzmacnia więzadła.

ü Przeciwdziała napięciom i bólom.

ü Działa relaksacyjnie na układ nerwowy.

ü Daje poczucie sprawności i zdrowia fizycznego.

ü Poprawia wygląd skóry i całego ciała.

 

Czas na streatching!

Czy jesteś już przekonana, że nie warto czekać i powinnaś zacząć już dziś? W takim razie wskakuj w coś wygodnego i do dzieła! Oto link do półgodzinnego stretchingu, dzięki któremu poczujesz się lepiej: www.youtube.com/watch

19. maja 2020 r.
Zamknij menu